خلاقیت بالای دانش آموزان؛ آنها را در چارچوب کلیشه ها قرار ندهید

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783261

فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: به دانش آموزان اعتماد کنید، توانایی های هر دانش آموزی بالاست، ذهنشان خلاق است. ما نباید آنها را فقط در قالب کلیشه ها قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری امروز در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی گفت: دانش آموزان ما می توانند یک موسسه را به خوبی اداره کنند و این نشان می دهد تشکل های دانش آموزی چقدر مفید هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز کل جامعه بر این باور است که اگر می خواهیم به توسعه پایدار دست یابیم باید به نوجوانان و جوانان نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: هر چه توانمندی ها بیشتر باشد می توانیم بستر مساعدی را برای استعدادهای آنها فراهم کنیم. از بالقوه تا واقعی، می توان در مورد توسعه پایدار صحبت کرد.

قائد امینی تصریح کرد: امروز چشم و چراغ ما معطوف به دانش آموزانی است که در گلستان به نام خانه و مدرسه زیر نظر والدین و مربیان تحصیل می کنند و در ابعاد مختلف رشد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز سند تحول بنیادین برای همه ما بسیار مهم است و قانون اساسی آموزش و پرورش شناخته شده است، گفت: این قانون اساسی به ما راه پیدا کرده است.

قائد امینی گفت: مدرسه و خانواده می خواهند راه را برای تبدیل شدن دانش آموز به یک انسان ارزشمند و سپس ورود به جامعه هموار کنند تا راه خود را به خوبی بشناسند و آن را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی موظف است سند را برای تحول اساسی در همه ابعاد آن، بعد انسانی آموزش دهد تا دانش آموزان رشد کنند.

قائد امینی با بیان اینکه نمی خواهیم به دانش آموزان تک بعدی و نتیجه محور آموزش دهیم، تصریح کرد: دانش آموز ما باید قدرت حل کوچک ترین مشکل را داشته باشد، معلمان ما می خواهند به دانش آموزانی که در همه ابعاد از جمله علمی هستند، رشد بیولوژیکی را آموزش دهند. ، از نظر روحی، ایدئولوژیک، متعهد، کل نگر و … تبدیل به موجودی می شود که وارد اجتماع می شود، که پس از طی دوره آموزشی قدرت حل مشکلات را دارد، توانایی خود را افزایش می دهد تا بتواند برای حل مشکلات انرژی جمع کند می تواند جامعه و کشور را حل کند.

دانش آموز ما باید بتواند روی پای خود بایستد و فرش خود را از آب بیرون بکشد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تشکل های دانش آموزی برای ما بسیار مهم هستند، آنها در حال یادگیری نحوه زندگی مشترک در این تشکل ها هستند.

قائد امینی یادآور شد: مدارس فعالیت خود را آغاز می کنند تا بتوانند خواندن، نوشتن و استفاده را به دانش آموزان بیاموزند. ما معتقدیم دانش آموزان توانایی های بالایی از هر دانش آموزی دارند، ذهن آنها خلاق است، آنها نباید فقط این را در یک چارچوب کلیشه ای قرار دهند.

وی گفت: مدرسه نمونه کوچکی برای جامعه دانش آموزی ما است. آن را متفاوت انجام دهید.

ثبت سند تحول توسط دانش آموزان و معلمان انجام خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: دانش آموزان مطالبه گر تربیت کنیم تا نام سند تحول به معنای واقعی را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید