خلبان بازنشسته ایرانی-آمریکایی به دلیل فروش اطلاعات نظامی آمریکا به چین محکوم شد

خلبان بازنشسته ایرانی-آمریکایی به دلیل فروش اطلاعات نظامی آمریکا به چین محکوم شد

روز جدید شاپور معینیان برای ایفای نقش به عنوان کارمند خارجی به حداکثر پنج سال حبس و 250 هزار دلار جریمه نقدی و برای دروغگویی در برگه های امنیتی حداکثر به 10 سال حبس و 250 هزار دلار دیگر محکوم می شود.

شاپور موینیان، یک خلبان 67 ساله بازنشسته ارتش ایالات متحده که بعداً برای پیمانکاران نظامی کار کرد، به فروش اطلاعات نظامی به چین اعتراف کرد و در دادگاه اعتراف کرد.

وزارت دادگستری مدعی است معینیان بدون اعلام رسمی همکاری با چین، هزاران دلار اطلاعات اطلاعاتی را از نیروی هوایی آمریکا در حین کار با پیمانکاران در ارتش آمریکا دریافت کرده است. تحویل طرف چینی

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا اتهامات شاپور مویان در دادگاه تشریح شد.
خلبان بازنشسته ایرانی-آمریکایی به دلیل فروش اطلاعات نظامی آمریکا به چین محکوم شد

او همچنین به دلیل وارد کردن اطلاعات نادرست در پرونده های غیرجایی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده مجرم شناخته شد.

وزارت دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاپور موینیان پس از پایان دوره خلبانی هلیکوپتر خود بین سال‌های 1977 و 2000 در ایالات متحده و کشورهایی مانند آلمان و کره جنوبی به بخش خصوصی مرتبط با ارتش آمریکا پیوسته است. او برای همکاری با این مجریان نظامی توانسته بود فاقد سوابق کیفری و گواهی امنیتی و اطلاعاتی از وزارت دفاع باشد تا به اطلاعات محرمانه نظامی به عنوان غیرنظامی دسترسی داشته باشد.

همکاری با دولت خارجی و در اشکال امنیتی نهفته است

شواهد شاپور معینیان حاکی از آن است که وی در حین کار به عنوان پیمانکار نظامی مورد تایید، به درخواست یک مرد چینی که خود را نماینده یک شرکت تخصصی استخدام معرفی کرده بود، پاسخ داده است. با یک فرد در صنعت هوانوردی چین مشورت کنید.

متیو جی. «معین یک مامور حقوق بگیر دولت چین بود که فناوری هوافضای آمریکا را به پکن فروخت.» آنها قانون را زیر پا گذاشته و موقعیت ایالات متحده را در رقابت و نوآوری تضعیف می کنند. آستانه تحمل صفر است.”

رندی گروسمن، دادستان بخش جنوبی کالیفرنیا (سن دیگو) نیز گفت: “این مرد اطلاعات مربوط به صنعت هوانوردی را از کارفرمای آمریکایی خود گرفت و به چین فروخت… این یک سوء استفاده غیرقابل تحمل از اعتماد یک نظامی سابق است. . «ایالات متحده با مواردی برخورد می‌کند که در آن افراد به دستور دولت‌های خارجی سعی در سرقت اطلاعات فناوری آمریکا دارند.

وزارت دادگستری ایالات متحده جزئیات برخی از سفرها به هنگ کنگ و اندونزی، ملاقات با طرف چینی، دریافت پول و تجهیزات مانند تلفن همراه و مخفی کردن همه آن ها در هنگام پر کردن فرم های امنیتی و اطلاعاتی را شرح می دهد که وی در دادگاه به آن اعتراف کرد. دانستن رابطه چینی ها با دولت چین.

بر اساس اسناد دادگاه، شاپور موینیان ممکن است تا پنج سال حبس و 250 هزار دلار جریمه نقدی برای اقدام به عنوان عامل یک دولت خارجی و همچنین تا 10 سال زندان برای دروغگویی در فرم های امنیتی دریافت کند. 250000 دلار دیگر جریمه خواهد شد.

تصمیم نهایی دادگاه برای 29 اوت سال جاری – حدود دو ماه دیگر – برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید