خلیل زاده در خطر بزرگ پرسپولیس آخرین هادی را زد

خلیل زاده در خطر بزرگ  پرسپولیس آخرین هادی را زد

حدود یک سال از جدایی جنجالی شجاع خلیل زاده از پرسپولیس می گذرد. مدافع میانی که با وجود قرارداد سه ساله قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا، با تساوی قراردادش را فسخ کرد و پیراهن الریان قطر را بر تن کرد.

حضور رسول پناه، مدیرعامل سابق پرسپولیس در تلویزیون، بار دیگر بحث جدایی جسورانه را مطرح کرد و او درباره این انتقال حرف های زیادی زد که واکنش مدافع تیم ملی را در پی داشت.

اما ماجرا وقتی جالب می شود که بدانیم باشگاه پرسپولیس در منبع اشتباهی از شجاع شکایت کرده است. پس از امضای قرارداد خلیل زاده با الریان، باشگاه پرسپولیس، این بازیکن به کمیته فدراسیون ایران شکایت کرد و کمیته وضعیت در ابتدا به درستی اعلام کرد که صلاحیت ندارد، اما کمیته استیناف تصمیم گرفت این کمیته در مورد پرونده تجدید نظر کند.

با این حال، RSTP تصریح می کند که در مواردی که ابعاد بین المللی دارند، مقامات قضایی فیفا باید رسیدگی و تصمیم گیری کنند.

جالب اینجاست که باشگاه پرسپولیس اعلام کرده هیچ شکایتی از باشگاه الریان ندارد بنابراین این پرونده ابعاد بین المللی ندارد! اما رویکرد فیفا متفاوت است و در فوریه 2020، داوران فیفا تصمیم گرفتند که در صورت صدور ITC، کمیسیون های فیفا همچنان باید این پرونده را بررسی کنند، حتی اگر بین یک بازیکن و یک باشگاه از همان ملیت اختلاف وجود داشته باشد.

اگر پرسپولیس برنده این پرونده شود، اگر از فیفا شکایت کند، شجاع خلیل زاده باید غرامت فسخ غیرقانونی یا مذاکره با باشگاه دیگری را در مدت قرارداد بپردازد و ممکن است به چهار تا شش ماه محکوم شود.

حالا به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس یک سال بعد به اشتباه خود در شکایت از شجاع پی برده و پس از صحبت های رسول پناه مانی درویسی، وکیل پرسپولیس با انتشار مطلبی گفت:.

باید دید با توجه به اینکه یک سال از ماجرا می گذرد، آیا این مدافع همچنان در خطر است یا داوران فیفا جدایی این بازیکن را با توجه به بند محرومیت قانونی می دانند، آیا پرسپولیس علیه شجاعی در فیفا شکایت خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید