خوابگاه دخترانه سردار شهید سلیمانی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877499

خوابگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه بیرجند در قالب ویدئو کنفرانس توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان ؛ امروز طی مراسمی خوابگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه بیرجند به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید. این مراسم در خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از نمایندگان استان از دانشگاه بیژن برگزار شد.

عملیات اجرایی این پروژه در سال 1395 با زیربنای 5200 متر مربع و ظرفیت 220 نفر آغاز شد و برای ساخت آن 390 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزینه شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، سردار شهید قاسم سلیمانی و امام خمینی (ره) گفت: یکی از بزرگترین چالش های پیش روی دانشگاه ها کمبود خوابگاه است.

احمد لامعی ادامه داد: دانشگاه بیرجند در خراسان جنوبی مهد اندیشه، علم و دین، مغز تپنده استان محسوب می شود و بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های استان خراسان جنوبی تحصیل می کنند.

وی افزود: از این تعداد 15 هزار نفر در دانشگاه های دولتی هستند که 11 هزار و 707 نفر در دانشگاه بیژن تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه بیژن گفت: در حال حاضر یک هزار و 209 نفر در خوابگاه های مجردی، 600 نفر در خوابگاه های ابوذر و توحید بیرجند و همین تعداد نیز در خوابگاه های امیرآباد ساکن هستند.

لامعی با اشاره به اینکه دو بلوک برای خوابگاه متاهلین در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: 1760 دانشجو متاهل و تنها 20 نفر مسکن دارند.

وی با اشاره به ثبت نام 900 دانشجوی بین المللی در دانشگاه بیژن گفت: در حال حاضر 600 نفر در دانشگاه بیژن مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 105 نفر در خوابگاه و 136 خوابگاه متاهل افغانستانی متقاضی خوابگاه هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند کمبود خوابگاه را یکی از مشکلات اساسی دانشگاه های استان اعلام کرد و افزود: باید در این زمینه تدابیر ویژه ای اندیشیده شود زیرا همه دانشگاه ها اعم از خصوصی و دولتی با مشکل خوابگاه مواجه هستند.

به گفته وی، سال آینده حداقل 500 دانشجوی افغانستانی پذیرش خواهیم کرد و در زمینه خوابگاه های متاهلی با مشکل مواجه خواهیم شد.

لامعی با بیان اینکه ساخت و یا نوسازی خوابگاه ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه خیریه استان به تصویب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) رسیده است و امیدواریم دانشگاه بیرجند را پیدا کنیم و نوید یک خوابگاه دیگر را در دانشگاه بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید