خودارضایی بین ایران و افغانستان توطئه بزرگ دشمن است


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822111

آیت الله علم الهدی با اشاره به توطئه بزرگ دشمن علیه ایران و افغانستان گفت: امروز می بینیم که هماهنگی بین دو ملت ایران و افغانستان، دشمن و استکبار جهانی را به زانو درآورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از اعمال ماه مبارک رمضان، روزه است. بالاترین مراحل بندگی و شریعت در مظاهر بارز ماه مبارک رمضان اتفاق می افتد و یکی از جلوه های قابل توجه بندگی خداوند در ماه رمضان، مسئله نماز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دعای ماه مبارک رمضان باید مورد توجه و تلاوت قرار گیرد زیرا ابزاری است که وجود معصوم(ع) برای ارتباط با خدا و کیفیت آن را لازم می داند. ارتباط با حقیقت راه خداشناسی در این دعاها گنجانده شده است.

آیت الله علم الهدی گفت: راه عشق واقعی در این دعاها هموار شده و جلوه هایی در این دعاها وجود دارد و آموزه های آن راهبرد بندگی را تبیین می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ما را متمایز می کند، ایستادگی در عناصر رزمنده است، گفت: مقاومت عصاره عظمت است که امروز محور همه حرکت ها و غیرت مدافعان عزیز ما در میدان استکبار است. و دشمن.»

مشهد مقدس روز جمعه گفت: دشمن به دلیل بی مهری ارتش جمهوری اسلامی و سپاه جسارت و جرات ندارد و با تمام خصومت و دشمنی به ما و نظام ما حمله کند.

آیت الله علم الهدی گفت: حضور این مدافعان غیور ارتش و سپاه امروز باعث شد که دشمن در اطراف ما در همه سنگرهای دفاعی ما اعم از دریا، هوا و زمین جرات نزدیک شدن به ما را نداشته باشد و این حسادت رزمندگان عزیز ما حافظ ما هستند. .

وی افزود: با وجود این غیورمردان، دشمن چون از هر حرکت و فعالیتی ناامید و ناامید است و هیچ قدرتی ندارد، به انواع توطئه ها می چسبد و دست به هر آشوبی می زند. آنچه در کنار جنگ غیورانه ارتش و سپاه لازم است بصیرت مردم است و این بصیرت نباید به دشمن اجازه امیدواری بدهد.

خطیب جمعه مشهد گفت: نقل مکان اخیر به معبد رضوی را در نظر بگیرید; افغان ها و ایرانی ها خون ها را با هم مخلوط کرده اند. خون آنها با یکدیگر مخلوط شده است. این افغانستان بخش بزرگی از خراسان بزرگ است که مردم مشهد و خراسان به آن وابسته اند. اینها همشهریان شما هستند و در یک بلوک با شما هستند. خراسان بزرگ بیشتر افغانستان را در بر می گیرد.

آیت الله علم الهدی فرمودند: ما با افغان ها دو نفر نیستیم. ما یک خون و یک عنصر و نژاد هستیم. همه مشاهیر ما در علم و فرهنگ از افغانستان هستند. در مورد جامعیت علمی زمین، مردی مانند ابن سینا که متعلق به بلخ افغانستان باشد، وجود ندارد. در مورد جهانی بودن هنر، در هیچ قوم و ملتی از مردی مانند فارابی یاد نمی شود و فارابی متعلق به افغانستان است و به ایران افتخار می کند. از نظر عرفانی و ادبی، تنها مولانا روی زمین است که از ایران دوست و اهل افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد: در غرب مفاخر اسلامی داریم که هنری و علمی هستند و در شرق هم این مفاخر را داریم جدا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بدون افغانستان ریشه فرهنگی خود را از دست می دهیم. دشمن می خواهد ما را تفرقه بیندازد. در عرصه دفاع مقدس تنها ملتی که ما را در مبارزه با نظام ستمشاهی یاری کرد برادران افغانستانی ما بودند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس برادران افغانستانی ما به دفاع مقدس پیوستند و تعدادی از آنها جان باختند. ما چندین سال است که دشمن را دفع می کنیم. ما جبهه را به سمت مدیترانه در 1500 کیلومتری خاک خود هدایت کرده ایم و اکثر مدافعان و رزمندگان این جبهه، افغان های عزیز ما و فاطمیون افغانستان هستند.

وی گفت: یاران شهید حاج قاسم سلیمانی برادران افغانستانی بودند که با دشمن می جنگیدند. دشمن ادغام ایران و افغانستان را می‌دید و افغانستان را معیار قدرت ایران می‌دانست و این هماهنگی دشمن را به زانو در می‌آورد. دشمن با یک فاجعه خونین در حرم رضوی به دست تکفیرها می خواهد از ادغام این دو جریان بهره برداری و نابود کند و خود را آزاد کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: برادران و خواهران افغان ما مهمان ما هستند و با تمام توان از آنها استقبال می کنیم. آنها مانند مهاجرانی هستند که از مکه به مدینه آمده اند و شریک ما هستند و ما باید با آغوش باز این برادران و خواهران به استقبال کوری دشمن برویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید