خودباوری دغدغه اصلی در روند توسعه کشور است/ جنگ ترکیبی علیه ایران به کمک ابزار رسانه ای


ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809691

یکی از اساتید دانشگاه گیلان در مصاحبه ای در 8 دی ماه گفت:

ابراهیم قاسمی روشن، جامعه شناس و مدرس گیلانی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای دشمن به کشورمان گفت: جنگ دشمن با ایران، جنگ توام با جنگ، جنگ اقتصادی و تحریم است. جنگ رسانه ای برای استفاده از ابزار رسانه ای برای تخریب ارزش های جامعه و هتک حیثیت کشور و نادیده گرفتن پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم قاسمی روشن، جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان روز نهم دی ماه امسال یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را استقلال دانست. ما در عرصه تصمیم گیری در کشور خارجی هایی داشتیم که هر چه سلطه گران می خواستند توسط متخصصان داخل کشور اجرا شد تا همه خواسته ها و تصمیمات آنها عملی شود، مسئولان ایرانی در همه زمینه ها حتی عزل و نصب هیچ اراده و قدرتی ندارند. دستگاه

وی با اشاره به نتیجه این بی میلی حکومت شاهنشاهی گفت: این نوع حکومت ها دستاوردی جز توهین و تحقیر ملت ایران و نادیده گرفتن توانایی ها و خلاقیت های جوانان ندارد که باعث عقب ماندن ایران در همه پیشرفت ها و پیشرفت ها شده است. توسعه. این امر منجر به غارت منابع و ثروت ایران شد و بیگانگان معتقد بودند که ایران منشأ بسیاری از نیازهای کشورهای مسلط است و مردم ایران را انسان هایی عقب مانده و ناتوان می دانستند.

قاسمی روشن با بیان اینکه عنوان مطالبات مردم در قالب شعارهایشان در مبارزات انقلابی مسئله استقلال و آزادی بود، ادامه داد: با خود همراه باشید. به گفته همه یکی از برکات انقلاب استقلال و استقلال از شرق و غرب و نفی سلطه استکبار در ایران است.


اعتماد به نفس یکی از دغدغه های اصلی در روند توسعه کشور است

این جامعه شناس از ویژگی های الگوی پیشرفت، لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی در حوزه های مختلف پزشکی، هوافضا، هسته ای، نیروی انسانی، اجرای طرح های پیشرفت با حاکمیت جهادی، استفاده از نیروهای انقلابی که به این اعتقاد درونی رسیده اند اشاره کرد. . گفت: خودباوری دغدغه اصلی در روند توسعه کشور است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به فقرا در روند توسعه کشور که علاوه بر دفاع از حقوق اقشار پایین جامعه باید فاصله طبقاتی را برطرف کند، گفت: محور این پیشرفت عدالت و توزیع پیشرفت است. مبتنی بر عدالت

قاسمی روشن با بیان اینکه پیشرفت و تعالی فرهنگ باید در راستای پیشرفت اقتصادی و صنعتی باشد، گفت: پیشرفت علم و دانش به گونه ای که بر پایه های فکری، فرهنگی و اعتقادی جامعه استوار باشد. معرفی علم غربی بر اساس فرهنگ جوامع غربی ممکن است در تضاد با الگوی پیشرفت اسلامی ایران باشد.


جنگ ترکیبی علیه ایران با کمک ابزار رسانه ای

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از هجمه تبلیغاتی و رسانه ای دشمن به کشورمان، گفت: جنگ دشمن با ایران یک جنگ ترکیبی و همراه با جنگ، جنگ اقتصادی و تحریم است و در جنگ رسانه ای از ابزار رسانه ای استفاده می شود. تخریب ارزش‌های جامعه و تحقیر کشور و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی.

این جامعه شناس با اشاره به جایگاه ایران «نه شرقی و نه غربی» گفت: این جایگاه هدف پیشرفت ایران با تکیه بر توان داخلی بدون استقلال از شرق و غرب در علم و فناوری است و شاید آینده رقیبی جدی برای ایران باشد. کشورهای مسلط

قاسمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد، گفت: سایر کشورها نیز با الگوبرداری از انقلاب اسلامی با ظلم و چپاول کشورهای سلطه گر مخالف هستند و می ترسند ایران منافع آنها را در دنیا به چالش بکشد. به دنبال مقابله و سنگسار و مانع تراشی بر ایران هستند و یکی از ابزارها رسانه های جمعی است که برای سیاه نمایی و شستشوی مغزی استفاده می شود.

وی گفت: دشمن می دانست که امروز اگر بخواهد بدون دخالت ایران در مورد کشورهای منطقه تصمیم گیری کند، کار آنها به تاخیر می افتد و به اقتدار ایران پی برده اند و سایر کشورها به راحتی با آنها مقابله کرده و مانع از چپاول آنها و دسترسی به منابع آنها شده اند.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: یکی از این ابزارهای ارزان، رسانه ها برای تغییر نگاه مردم ایران به پیامدها و برکات انقلاب، جلوگیری از حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید