خودروهای سازمان محیط زیست فرسوده است/ سازمان محیط زیست باید الگو باشد


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913724

رئیس اکو با اشاره به اینکه تقریباً تمامی خودروهای اکو فرسوده و عمری بیش از 10 سال دارند، گفت: این در حالی است که طبق قانون هوای پاک قرار است اکو الگو قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلاژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه مراسم توزیع 17 قلم کالای حقوقی بین 4 هزار محیط بان در سراسر کشور گفت: برای هر محیط بان حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می شود که 17 قلم کالا تامین شود. اقلام کالا و امروزه این کالاها که شامل کوله پشتی، چکمه، لباس گرم و … می باشد به 31 استان ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه 22 میلیارد تومان اعتبار برای تامین کالاهای مورد نیاز تخصیص داده شده است، گفت: اقدامات لازم برای تهیه جلیقه زرهی برای محیط بانان انجام شده و تلاش داریم هر 5 سال یکبار این البسه ها را به روز کنیم. نیروها از حوادث احتمالی در امان باشند.

سلایقه با اشاره به اینکه تقریباً تمامی خودروهای سازمان محیط زیست فرسوده هستند و عمری بیش از 10 سال دارند، تاکید کرد: بر اساس قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست باید الگوبرداری کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از سوی دولت پیگیری کرده ایم تا در مدت سه سال سه هزار دستگاه خودرو در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد و البته این خودروها باید شرایط خاصی برای عبور از مناطق صعب العبور داشته باشند. “

وی گفت: در این خصوص با خودروسازان داخلی صحبت کرده ایم و در صورت کمبود و تامین نشدن نیازهای مربوطه از خودروهای خارجی نیز استفاده خواهیم کرد.

سلاجقه تصریح کرد: البته موتورسیکلت های سازمان محیط زیست مشکلی ندارد و همه دوستداران محیط زیست و ارگان ها از این فرصت استفاده می کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، آیا خودروهای سازمان حفاظت محیط زیست از جمله خودروی شما آلودگی دارند یا خیر؟ وی گفت: سعی می کنم از خودروهای برقی استفاده کنم. امیدوارم به جایی برسیم که همه از خودروهای برقی بهره ببرند. شهردار تهران قول داده است برای ایمن سازی حمل و نقل عمومی برق و نیروگاه های شارژ و برق آن تدابیری اتخاذ کند. انشاالله با این موضوع شاهد تغییرات اساسی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید