خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید اولویت مهم وزارت بهداشت باشد/استفاده از تجربه مقابله با کرونا می تواند کشور را در برابر تهدیدات بهداشتی و درمانی بیمه کند.


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916553

امام جمعه اراک گفت: توجه به پزشک خانواده در وزارت بهداشت باید در دستور کار قرار گیرد و از مشارکت مردم در سایر بخش های بهداشت و درمان استفاده شود و استفاده از تجربیات برای مقابله با کرونا می تواند کشور را در برابر بیماری کرونا بیمه کند. تهدیدی برای سلامتی و درمان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار وزیر بهداشت و درمان گفت: شناسنامه جمهوری اسلامی ایران با تلاش و حماسه آفرینی ملت ایران مملو از افتخار است. و با اقتدار و سربلندی همراه است و امروز باید برای سربلندی ایران اسلامی و بی طرف باشد و اجرای توطئه های دشمنان در ابعاد مختلف باید با همت و اراده جهادی انقلابی صورت گیرد.

دری نجف آبادی تصریح کرد: باید دسیسه های گسترده دشمنان در جبهه تبلیغات خنثی شود و امنیت و آسایش ملت در همه ابعاد نیازمند برنامه ریزی خردمندانه است و جهاد تبیین باید در کشور نهادینه شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت یکی از نهادهای مهم و حساس کشور است و اقداماتی که در حوزه سلامت و درمان، اقتصاد مقاومتی و تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده، تحول آفرین است و باید محقق شود. که مستلزم همت و مشارکت همه است.» این یک طرف است.

امام جمعه اراک گفت: در بودجه سال 1402 باید تمهیدات درست و خردمندانه ای در حوزه بهداشت و درمان اندیشیده شود و بیش از توان و ظرفیت تعهدات نباشد.

وی یادآور شد: مدیریت منابع در همه دستگاه ها اولویت مهمی است و این موضوع باید یک اصل مهم در وزارت بهداشت باشد و انتظارات باید با تلاش و فعالیت مرتبط باشد، البته یک اصل مهم مشارکت و حمایت مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تصمیم گیری در وزارت بهداشت باید منطقی، عاقلانه و با چشم انداز بلندمدت و در راستای برنامه هفتم و توسعه علمی و فناوری در تمامی دستگاه های وزارت بهداشت باشد. سلامتی یک مشکل جدی است و نباید آن را نادیده گرفت

وی یادآور شد: امروز جامعه پزشکی وفادار به مردم و انقلاب بوده و همواره در خدمت به کشور پیشگام است و به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و دستاوردهای ماندگاری در همه بخش ها به ویژه در بخش پزشکی و درمانی و ایرانیانی که روزی پزشکان کشورهای مختلف خواهند شد. واردات می کرد و کاملا وابسته به رشته های مختلف پزشکی بود. او امروز در زمینه های مختلف شفا و پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

امام جمعه اراک گفت: خودکفایی در بسیاری از بخش های پزشکی و درمانی باید الگویی برای سایر بخش ها باشد و در کشور الگوهای زیادی در حوزه پزشکی داریم که در دنیا حرفی برای گفتن داشتند و امروز باید به عنوان نقش معرفی شوند. الگوهایی برای جوانان

دری نجف آبادی افزود: تقویت بعد علمی و سرمایه انسانی در وزارت بهداشت باعث خودکفایی جامعه در حوزه بهداشت و درمان می شود و توجه به نخبگان در سایر دستگاه های این وزارتخانه ضرورت مهمی است. .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خودکفایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید اولویت مهم وزارت بهداشت باشد و با جدیت دنبال شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: متاسفانه امروز هوای آلوده اراک اثرات منفی بر سلامت مردم دارد و این امر نیازمند برنامه ریزی جدی و خردمندانه است زیرا آلودگی هوای اراک غیرقابل قبول است و باید در این راستا تصمیمات عاجل اتخاذ شود.

وی افزود: توجه به پزشک خانواده در وزارت بهداشت باید در دستور کار قرار گیرد و از مشارکت مردم در سایر بخش های بهداشت و درمان استفاده شود و استفاده از تجربه مقابله با کرونا می تواند کشور را در برابر سلامت بیمه کند. و تهدیدات درمانی

دری نجف آبادی گفت: سلامت مردم شوخی نیست و جزو وظایف عمومی است که باید در تمامی دستگاه های وزارت بهداشت با جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: راه اندازی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک یک ضرورت مهم است و وزارت بهداشت باید در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهد و البته همه باید کمک کنند تا این امر با موفقیت انجام شود و وزارت بهداشت باید کمک به شهرستان های استان مرکزی به ویژه مناطق توجه کمتر ویژه.

دری نجف آبادی گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نگین درخشانی برای کشور است که در بسیاری از بخش‌ها الگو شده و به مردم خدمات ارائه می‌دهد و در دوران بیماری کرونا اقدامات دائمی در این مجموعه درمانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی جزو اولین ها در بیماری کرونا بود و در مقابله و اقدامات پیشگیرانه پیشرو بود و در بسیاری از اقدامات از کشور جلوتر بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید