خوشبختانه مرگ و میر نوزادان ناشی از سویه اومیکرون در البرز گزارش نشده است.

ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806822

محمد علیزاده گفت: احتمالا تا چند هفته آینده به اوج ششمین پیک خواهیم رسید و بیشترین افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند واکسینه نشده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد علیزاده، فوق تخصص عفونی می گوید: «احتمالاً در چند هفته آینده به اوج این پیک رسیده ایم و اکثر افراد در بخش مراقبت هستند.» آنها در بیمارستان بستری شده اند و واکسینه نشده اند.

محمد علیزاده افزود: تعداد زیادی از بیماران در بیمارستان ها یک یا دو نوبت واکسن دریافت کرده اند و واکسیناسیون آنها ناقص است، بنابراین انتظار داریم مردم در اسرع وقت واکسینه شوند تا از سلامت خود مراقبت کنند. شدت بیماری در افراد واکسینه شده بسیار کمتر است و کار به بخش مراقبت های ویژه نمی رسد.

معاون درمان بیمارستان امام علی (ع) کرج ایمنی کامل را منوط به تزریق سه دوز واکسن دانست و گفت: با توجه به مطالعات انجام شده روی سویه omicron موارد شدیدتر را می توان پیش بینی کرد و نباید انجام شود. ما برای این بیماری متاسفیم، «متاسفانه طی چند هفته اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان بوده ایم.

علیزاده افزود: واکسیناسیون از ابتلا به امیکرون پیشگیری نمی کند و تنها می تواند از شدت این سویه بکاهد. افراد مبتلا به این واکسن علائم خفیفی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، ضعف و بی حالی به مدت 3 تا 5 روز دارند و بیماری را پشت سر می گذارند، اما در غیر این صورت کار به بخش مراقبت های ویژه منتقل می شود.

وی گفت: انتظار می رود مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند. هر بیماری که از علائم سرماخوردگی رنج می برد، باید اومیکرون در نظر گرفته شود و بیماری را جدی بگیرد. البته درمان‌های خانگی مانند استراحت و مصرف مایعات است، متاسفانه 20 درصد کودکان تحت تأثیر اومیکرون هستند.

این بیماری عفونی افزود: خانواده ها مراقب کودکان زیر دو سال باشند و در صورت مشاهده علائمی مانند گلودرد و آبریزش بینی به پزشک مراجعه کنند زیرا در صورت خفگی کودک مشکلات ریوی به وجود می آید اما خوشبختانه نوزاد شیرخوار. مرگ و میر. “ما طرف omicron را ملاقات نکرده ایم.

علیزاده در خاتمه گفت: با توجه به اینکه به پیک ششم نرسیده ایم و روند همچنان رو به افزایش است، توصیه می شود در محدودیت ها تجدید نظر شود زیرا ممکن است ظرفیت بیمارستان ها و تخت ها پر شده و به اندازه کافی نباشیم. تجهیزات، به طوری که باید به بهترین نحو از شیوع این سویه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید