خیابان امام (ره) همچنان مجوزهای لازم برای ایجاد پیاده راه را ندارد/ عدم پایداری مصالح به عهده پیمانکار باشد.


ساعت: 15:43
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887597

مهدی خراسانیان گفت: در حال حاضر مرمت این روسازی ها توسط شهرداری انجام می شود و پیمانکار مربوطه باید پاسخگوی قصور خود باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، عملیات آسفالت خیابان امام در بهار سال 1400 با وجود مخالفت های فراوان در بازار با هدف گردشگری و توسعه اقتصادی آغاز شد.

اما پس از جمعی از اهالی، کسبه و اصناف خیابان امام خمینی (ره) و بازار سمنان، مسیر این خیابان تاریخی که قرار بود گذرگاه پیاده و فرهنگی باشد با صرف هزینه های میلیاردی توسط شورای شهر سمنان به وسایل نقلیه عمومی تبدیل شد. و صورت باز بود

در حال حاضر با گذشت قریب به یک سال از اجرای طرح، متاسفانه شاهد تخریب سنگفرش خیابان امام (ره) و شکستن گلدان های حاشیه پیاده رو و وضعیت غیربهداشتی خیابان امام خمینی (ره) هستیم. باعث اعتراض شدید شهروندان سمنانی شد.

مهدی خراسانیان رئیس شورای شهر سمنان در گفتگو با مرات با بیان اینکه خیابان امام (ره) همچنان مجوزهای لازم برای ایجاد پیاده راه را ندارد، گفت: ایجاد پیاده راه سنتی مستلزم اخذ مجوز از شهرسازی و شهرسازی است. شورای معماری که هنوز تشریفات قانونی دارد تصویب نشده و به همین دلیل این پاساژ همچنان خیابان است.

خراسانیان با اشاره به اینکه پیمانکار مربوطه باید پاسخگوی عدم پایداری مصالح مصرفی باشد، تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای دیگر این طرح اجرا شده و خیابان نیز مورد استفاده خودروها قرار می گیرد و مشکلی وجود ندارد، بنابراین در مورد خیابان امام باید قصور و قصور متوجه پیمانکار مربوطه باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طراحی اولیه روسازی به گونه ای بود که کامیون باری از روی روسازی ها عبور کند اما ترک خوردگی این روسازی ها نشان داد که از مصالح مناسب استفاده نشده است.

رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه مرمت این روسازی ها هم اکنون توسط شهرداری در حال انجام است، بیان کرد: این پروژه دارای یک سال گارانتی است و تخریب آن در این مدت باید 15 درصد از عملکرد پیمانکار کاهش یابد. کدام تشریفات قانونی برای عدم رعایت تعهد پیمانکار مربوطه توسط شهرداری بررسی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید