«خیانت اینترنتی» در راس دلایل طلاق در استان یزد/اقدامات درماندگی در برابر طلاق به دلیل برخورد غیرمتمرکز

ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783919

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد:

رحیمی زاده گفت: عوامل اصلی اعتیاد به شرایط اقتصادی مربوط می شود و عامل اصلی خیانت آسیب به فضای مجازی است که متأسفانه دامنگیر بسیاری از خانواده ها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یزدرسا با اشاره به روند رو به رشد طلاق در استان و کشور اظهار داشت: بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشگاه یزد با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بررسی پرونده های ارجاع شده به معاونت امور جنایی برای مشاوره در زمینه طلاق انجام شد که علل مختلفی این مشکل شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیق مذکور هم از مشاور و هم از زوجین در مورد دلایل اختلاف و درخواست طلاق سوال شده که از حوزه های مختلف قابل تشخیص است.

* «اعتیاد» و «طلاق» از دلایل اصلی طلاق در استان یزد است

رحیمی زاده بیان کرد: عوامل اصلی اعتیاد به شرایط اقتصادی مربوط می شود و علت اصلی خیانت آسیب به فضای مجازی است که متأسفانه دامنگیر بسیاری از خانواده ها شده است.

6204faf0 a201 499e 8adb 483e9b56a22f خبر خاکستری

وی «مداخله دیگران» را یکی دیگر از دلایل طلاق در استان یزد عنوان می کند و ادامه می دهد: «به گفته مشاوران، مداخله دیگران یکی از دلایلی است که در طلاق در استان یزد بیش از سایر دلایل مؤثر است. استان و علت یکی از علل در استان های دیگر است.» پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا از این بحث خسته نمی شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: امروز با وجود پیوندهای غیرقانونی در فضای مجازی، خیانت تعاریف مختلفی پیدا کرده است، به طوری که وقتی از زنی می پرسیم چرا طلاق گرفته است، اعتراف می کند که شوهرم در تامین اجتماعی است. .شبکه او با دختری رابطه دارد «اما گاهی جواب این سوال این است که شوهرم صیغه دارد» که هر دو خیانت محسوب می شوند.

* عمده خیانت های زوجین امروزه در بستر فضای مجازی اتفاق می افتد

رحیمی زاده خاطرنشان کرد: خیانت های اصلی زوجین امروزه در بستر فضای مجازی صورت می گیرد و این آسیب در کنار سایر دلایل طلاق بیشتر نمایان شده است.

وی یکی از پنج دلیل اصلی طلاق در استان یزد را «نداشتن مهارت های زندگی» عنوان کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت نیز یکی از دلایل طلاق را نداشتن مهارت های زندگی و از هم گسیختگی دانسته است. خانواده. همه بر تحصیل تاکید دارند.» و نمی توان درصدی برای آن مشخص کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اذعان داشت: همواره نظرسنجی از مشاوران در خصوص علل طلاق، نداشتن مهارت های زندگی و مشکلات زناشویی وجود دارد که این نیز دو جنبه دارد و یا یکی از زوجین دچار اختلال باشد. و ناتوان از این یک رابطه عاطفی و جنسی یا رضایت از طریق نامشروع بودن و اکراه زوجین است که دوباره یکی از آنها به فضای مجازی می رسد.

395988af 02b4 4c2d ae03 03a68b22b526 خبر خاکستری

* بیشترین طلاق در استان یزد در پنج سال اول زندگی است

وی بیشترین آمار طلاق را در استان بین سنین 30 تا 34 سال عنوان کرد و افزود: تقریبا 24 درصد طلاق ها بین مردان 30 تا 34 سال و زنان در سنین 21 تا 24 سال و در پنج سال اول اتفاق می افتد. از زندگی.”

رحیمی زاده، اقدام متمرکز همه دستگاه ها در مقابله با طلاق را ضروری دانست و گفت: اقدام فوری و پراکنده هر نهاد و دستگاه متولی راه به جایی نمی برد و تنها راه مقابله با افزایش طلاق، اقدام متمرکز بلندمدت همه دستگاه های مسئول است. “

وی ادامه داد: جالب است بدانید که آمریکا برنامه ای سی ساله برای مقابله با آسیب های سایبری دارد که هر سه سال یک بار ارزیابی می شود و تاکید بیشتری بر آموزش دارد.

* رتبه پایین استان یزد در طلاق توافقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه استان یزد با طلاق توافقی در رتبه بیست و هفتم قرار دارد اما این روند در حال تشدید است، تصریح کرد: در کشور ما تنها توصیه به مهارت های زندگی در ابتدای سال. ازدواج فقط از طرف وزارت بهداشت و به صورت بسیار محدود برای چند ساعت ارائه شده است که تمامی آموزش های لازم از روابط جنسی گرفته تا اخلاقی و قانونی به زوجین داده می شود.

144d98cf f758 4e2c 8b3e 1a32e112935d خبر خاکستری

این مقام مسئول با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر تاثیر مهاجران و غیربومی ها در افزایش طلاق در استان تاکید کرد: جرم از این نظر ناچیز است.

* میبد در کاهش پرونده های خانوادگی در محاکم پیشرو است

وی گفت: اگر طرح طلاق مدون و هدفمندی وجود داشته باشد، جلوگیری از آن از محل و غیر بومی بودن فایده ای ندارد و همه زیر چتر کاهش طلاق هستند. به عنوان مثال در شهرستان میبد که شهر مهاجرتی نیز هست، تعداد پرونده های خانوادگی وارد شده به دادگاه ها نسبت به شهرهای دیگر استان کمتر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: متأسفانه کارکنانی که باید در این حوزه فعالیت کنند ناامید هستند و از ابتدا با جایگاه و امنیت می آیند اما حقیقت این است که در این زمینه همدلی وجود ندارد. حوزه و برنامه اگر تمرکز بلندمدت بر روی مقابله با طلاق صورت نگیرد، تلاش مسئولان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید