دادستان مرکز استان قزوین توقف دوربین های پولی قزوین-کرج را تایید کرد.

حسین رجبی در این خصوص گفت: شورای تامین استان در سال 1398 مصوبه ای مبنی بر انتقال و جابجایی دوربین های عوارضی اتوبان قزوین-کرج تصویب کرد که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: در مکاتبه مدیرکل حراست استانداری قزوین با دادستان مرکز استان مشکلات ناشی از دریافت عوارض روزانه از شهروندان محمدیه و مهرگان که برای تردد در مسیر قزوین باید از بزرگراه عبور کنند، بیان شد. دستورات لازم برای انتقال اتاق های وصول عوارض به شهیران صادر شد.

این مقام قضایی استان همچنین گفت: پس از صدور قرار اجرایی برای انتقال دوربین ها به محل جدید، مراجع ذیربط اعلام کردند; با توجه به هزینه های بالا در حال حاضر امکان جابجایی در زمان مقرر وجود ندارد. لذا قوه قضائیه با رعایت حقوق مردم دستور تعطیلی و قطع برق تمامی دوربین های نصب شده در محل را صادر کرد.


معافیت عوارض خودروهای پلاک قزوین در عوارضی قزوین – کرج

دادستان مرکز استان همچنین بیان کرد: امروز در این بازدید سرزده به ما اطمینان داده شد که با قطع برق دوربین ها عوارضی در این مسیر از سوی مردم شهرک محمدیه حوزه شهری مهرگان دریافت نمی شود و به اطلاع مردم می رسانیم. نگران و با این اقدام مشکل تقریباً 10 ساله ساکنان این مناطق حل شد.

رجبی در خصوص بخشودگی جرایم گفت: عدم پرداخت عوارض کلیه خودروهای پلاک قزوین طی مکاتبه ای با پلیس راهور از عوارض اتوبان قزوین-کرج معاف شد و بخشودگی شامل آنها خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: طرح حذف عوارض شامل کلیه خودروهای پلاک قزوین است که از سال 1388 در محور قزوین – کرج عوارض پرداخت می کنند.

مصطفی کرمی راد، دادستان محمدیه نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در بازدیدی که امروز با دادستان قزوین انجام شد، مطمئن شدیم که تمامی باجه های عوارضی این منطقه بسته است و عوارضی برای این منطقه وجود ندارد. وسایل نقلیه ای که از این منطقه تردد می کنند. مسیر اعمال نخواهد شد.

وی بیان کرد: اقدام بعدی دستگاه قضایی پیگیری انتقال دوربین های عوارضی به محل جدید و خارج از منطقه محمدیه توسط معتمدین خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید