دادستان ها به طور قانونی در اعتراضات غیرقانونی شرکت دارند

دادستان ها به طور قانونی در اعتراضات غیرقانونی شرکت دارند

روز جدید وزیر اطلاعات گفت: دادستان ها مسئول حقوق عمومی و شهروندی هستند. وزیر اطلاعات در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان های استان تاکید کرد: هماهنگی و هم افزایی دستگاه های قضایی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی موجب ایجاد امنیت، آسایش و آسایش مردم می شود. مصمم است در شرایط خاص کار کند و مصمم است در جهت تامین منافع ملی و ملی اقدامی متهورانه و معقول انجام دهد و همانطور که این دولت انقلابی در حوزه بهداشت و درمان گام های بلندی برداشته و انتظارات و امیدها را در بطن جامعه دو چندان کرده است. طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی اجرا می‌کند.»

وزیر اطلاعات با اشاره به “ایجاد فضای خصمانه رسانه ای پس از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها” گفت: دشمنان از فضای رسانه ای برای ایجاد اغتشاش و آسیب رساندن به امنیت کشور استفاده کردند. سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و هماهنگی قوه قضائیه، توطئه‌های آنان خنثی شد، اما ایجاد ناآرامی و حمله به امنیت کشور همچنان جزء برنامه‌های نظامی ترکیبی دشمن است. حاطب با اشاره به دستگیری دو فرانسوی که اخیرا توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند، گفت: دو فرد فرانسوی بازداشت شده گردشگر نبودند که قبلاً اطلاعاتی در مورد آنها دریافت کرده ایم و از بدو ورود به کشور تحت نظارت دقیق قرار گرفته اند. این افراد در بدو ورود با چند باشگاه و انجمن غیرقانونی و تأسیس شده جلسات تشکیلاتی داشتند. طبق اسناد موجود، این دو فرانسوی با پذیرش پوشش های صنفی سعی در ایجاد ارتباط سازمانی بین مراکز غیرقانونی و خشونت آمیز دارند که اهداف گروه ها و سرویس های اطلاعاتی را دنبال می کنند. بر اساس اطلاعات موثق، برخی از عناصر مراکز غیرقانونی مورد بحث با گروه های تروریستی شناخته شده و برخی جاسوسان شناسایی شده خارج نشین هستند، به زودی اطلاعات بیشتری از این پرونده منتشر خواهد شد. وزیر اطلاعات درباره احمدرضا جلالی نیز گفت: جاسوسی جلالی برای رژیم صهیونیستی ثابت شده و حکم اعدام وی از تمامی مراحل قضایی گذشته است. دولت سوئد به نمایندگی از رژیم صهیونیستی و آمریکا، هموطنمان آقای حمید نوری را به طور غیرقانونی در سوئد بازداشت و مدتی پس از دستگیری و محاکمه خارج از دادگاه وی را به گروگان گرفت. عجیب بود که دولت سوئد پس از دستگیری به جاسوس اقامت دائم در ایران اعطا کرد و پس از محاکمه و حکم اعدام به او تابعیت سوئد اعطا شد و از آن زمان به عنوان شهروند آن کشور از او حمایت کرده است و ما می دانیم. سوئدی ها پیگیر مشکل باشکوه نقشه رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و حمید نوری را به گروگان توطئه و سناریوی گروهک تروریستی منافقین گرفته اند. به زودی اطلاعات بیشتری از جلالی منتشر خواهیم کرد.

تجمعات غیر مجاز و اقدامات تخریبی قابل تحمل نیست

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده فراجا نیز درباره اعتراضات چند روز اخیر در برخی استان ها گفت: بالاخره وقتی مردم به گرانی و کمبود کالا اعتراض می کنند حق با آنهاست اما مخالفان، دشمنان، ظالمان و بدخواهان از این جمعیت حرفه ای «آرام می شوند، سوء استفاده می کنند و گاهی آسیب می رسانند، البته پلیس این افراد را جدی می گیرد و برای ما غیرقابل تحمل است و البته مردم به خودشان اجازه نمی دهند که مورد آزار قرار بگیرند.

سردار رضایی درباره اقدام پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و احتکار برای اجرای طرح اقتصادی دولت به خبرنگار ایلنا گفت: امروز بسیار خرسندیم که دولت و مجلس در زمینه مهندسی اقتصادی و اعتلای کشور به اقدام بسیار موثری دست یافته اند. معیشت مردم تصمیم جدی گرفت.

وی ادامه داد: با وجود عرضه کالای ارزان در کشور اما یارانه آن مورد استفاده مافیایی قرار گرفت و برخی کالاها قاچاق شد اما اگر قیمت متعادل شود قطعا در قاچاق اثر مثبت خواهد داشت.

سردار رضایی گفت: ما در این طرح اخیر همسو با دولت و با دولت هستیم و اقدامات بسیار موثری برای مبارزه با قاچاق و احتکار توسط پلیس انجام شده است و کارکنان با شنیدن گزارش های پلیس از ما تقدیر کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت در تصمیم اخیر و این عملیات بزرگ یا تعمیر اقتصادی که اعلام کرد و همچنین تمام اقداماتی که برای جلب رضایت مردم در حال انجام است موفق باشد و قطعا در این مورد کمک خواهیم کرد. سردار رضایی با تاکید بر اینکه این اقدام مجموعه پلیس مشروع است، گفت: به خواست مردم. وی تاکید کرد: البته از ملت بزرگ و شریف ایران به خاطر درک و مدیریت این موضوع تشکر می کنیم. عده ای که از ماهیت طرح بی خبر بودند و عده ای هم توقع داشتند و آمدند، به حق بودند و الحمدلله مشکل خاصی وجود ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید