دادستان کل کشور: دشمن قصد تعرض به دین و آبروی شما را دارد / توضیح درباره فیلترینگ تلگرام

دادستان کل کشور: دشمن قصد تعرض به دین و آبروی شما را دارد / توضیح درباره فیلترینگ تلگرام

روز جدید دادستان کل کشور گفت: فضای مجازی یک قابلیت و فناوری بسیار ارزشمند است اما به همان اندازه که هست ارزشمند است و می تواند در زندگی انسان موثر باشد. امروز دشمن قصد دارد به فرهنگ شما، اعتقادات شما، ارزشهای معنوی شما، دین شما، آبروی شما، عفت شما را تعرض کند.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امشب در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در سخنانی به مناسبت روز دانشجو و با تاکید بر جایگاه مهم دانشجویان گفت: دانشجویان عزیز باید به فکر جایگاه علمی شما باشیم. مهم است و این فرصت مهم است. شما عزیزان چه در بسیج دانش آموزی باشید چه نباشید ولی مطمئناً می توانید باور کنید که قرآن کریم خطاب به ما است باید خود را تقویت کنید و این فقط بحث قدرت نظامی و نظامی نیست. هر آنچه که قدرت انسان و جامعه و کشور را بالا می برد در این آیه شریفه آمده است.

وی ادامه داد: علم نیرویی است که هر ملت، دولت و مردمی می توانند به آن دست یابند، قطعاً می توانند در برابر همه ناملایمات و مشکلات مقاومت کنند. امیرالمؤمنین علی علیه السلام سخنان ارزشمندی دارد که در نهج البلاغه آمده است و می فرماید علم ملک است یعنی علم قدرت و هر که آن قدرت را به دست گیرد می تواند به همه ناملایمات و دشمنی ها حمله کند. با این نیرو اما اگر کسی قدرت علم نداشته باشد مورد حمله قرار می گیرد.

منتظری افزود: اگر شما دانش آموزان عزیز بقا و عزت کشورتان را دوست دارید و دوست دارید، اگر راه دانش آموزان جان باخته در 16 آذر 43 و راه امام خمینی (ره) را دوست دارید، باید خود را مجهز به علم و دانش کنید. اینگونه به قرآن توجه کنید. کریم برای این موضوع دو بال تعریف کرده است. یزکیهم و یعلمه یعنی تزکیه و تربیت; مثلاً می توان به قدرت استکباری که علم دارد نگاه کرد، اما تزکیه در آن نیست و هر جا علم بدون تزکیه باشد، می تواند استکبار و غرب زدگی باشد.

دادستان کل کشور همچنین گفت: جوانان و دانشجویان عزیز دشمنان زیادی دارید که شبانه روز برای تخریب هویت شما تلاش می کنند و فعال هستند. در سال 58 و 59 که جنگ شروع شد، جوانان زیادی برای حفظ کشور و نظام در خط مقدم ایستادند. اما دشمن متوجه شد که برای رسیدن به اهدافش باید بر جوانان ما تأثیر بگذارد. ابزار مهمی که الان اعماق روح من و شما را تحت تاثیر قرار می دهد و به تمام خانه ها، تمام اتاق خواب ها، اطلاعات و زندگی شما شلیک می کند و شما باید خیلی مراقب باشید، فضای مجازی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی یک توانایی و فناوری بسیار ارزشمند است، اما به همان اندازه که ارزش دارد و می تواند در زندگی انسان موثر باشد، ارزش زیادی دارد. امروز دشمن قصد دارد به فرهنگ شما، اعتقادات شما، ارزشهای معنوی شما، دین شما، آبروی شما، عفت شما را تعرض کند.

منتظری گفت: در خصوص فیلتر فضای مجازی و تلگرام باید بگویم که اراده ای در دولت روحانی وجود نداشت. تمام تلاشم را کردم تا کارگروه فیلترینگ جمع شود. آنها فقط دو بار ملاقات کردند.

دیدگاهتان را بنویسید