دادستان کل کشور: مجلس و شورای عالی انقلاب در بحث حجاب کار می کنند/ قوه قضاییه به دنبال تعطیلی پلیس تامین اجتماعی نیست.

دادستان کل کشور: مجلس و شورای عالی انقلاب در بحث حجاب کار می کنند/ قوه قضاییه به دنبال تعطیلی پلیس تامین اجتماعی نیست.

محمدجعفر منتظری در نشستی با عنوان «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» در قم، افزود: واقعیت این است که بسیاری از جوانان ما در دام رسانه های بیگانه و دشمن افتادند و امروز در بند هستند. زندانی است و لازم است نهادهای فرهنگی مانند حوزه علمیه به این افراد کمک کنند. تلاش دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی از ابتدای دوران پیروزی تاکنون افزایش یافته است و هیچ روزی در تاریخ 43 ساله انقلاب یافت نمی شود که از طرق مختلف و مطابق با آن به انقلاب حمله نکنند. به شرایط استکبار جهانی برای اولین بار در تاریخ 43 ساله انقلاب، گروهی بزرگ و هماهنگ را علیه ایران بسیج کرد و هیچ گاه شکل و شیوه توطئه های دشمنان علیه انقلاب در 4 دهه گذشته با هم جمع نشد. بدین ترتیب.

منتظری با بیان اینکه سخنان بنده تحلیل نبوده بلکه حاصل نتایج و اطلاعات واقعی است، گفت: جنگ ترکیبی که امروز دشمن با اتاق فکرهای قدرتمند و هزینه های زیاد و هم افزایی و هماهنگی بین انگلیس، اسرائیل غاصب، آمریکا و. چندین کشور دیگر در حال انجام است.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی کنونی آمیزه‌ای از جنگ‌های سیاسی، سایبری، فرهنگی، اخبار و روایت‌های جعلی اطلاعاتی، نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و قطع روابط بین‌المللی ایران با کشورهای متحد و ایجاد اختلافات مذهبی، قومیتی و مذهبی است.

دادستان کل کشور برنامه های دشمن برای ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمن پیگیرانه در صدد ایجاد اختلاف در حوزه مذهبی و اقوام است و با جان و دل برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی برنامه ریزی کرده است.

وی بابیان اینکه عمده و بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم است، یادآور شد: در بحث جنگ اقتصادی، دشمنان با هماهنگی تلاش می کنند حداکثر فشار را بر مردم ایران وارد کنند، مسئولان باید چاره اندیشی کنند.

منتظری جنگ نظامی و ایجاد اغتشاش را از اهداف مهم دشمنان در حوادث اخیر برشمرد و تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمن تلاش کرد محموله های بزرگی از سلاح های سبک و سنگین را بین متجاوزان توزیع کند.

دادستان کل کشور آموزش و توزیع تسلیحات سبک و سنگین در اقلیم کردستان توسط رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناآرامی در ایران را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این گونه اقدامات غصبی اسرائیل مصداق بارز جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی است. در جنگ ترکیبی، مردم و مسئولان باید به عنوان یک سرباز، مجهز به علم و سایر تجهیزات لازم برای جهاد در صحنه باشند، ملت باید از هجوم همه جانبه دشمنان در ابعاد مختلف آگاه باشد. شرایط و فشارهای کنونی بسیار بیشتر و بدتر از دوران جنگ تحمیلی است.

بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر نیازمند کار فرهنگی هستند

دادستان کل کشور در ادامه به مصائب کنونی کشف حجاب اشاره کرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و بررسی موضوع حجاب هستند که نتایج آن در 15 آینده مشخص خواهد شد. روزها. این تصمیمات باید بر اساس برنامه ریزی صورت گیرد. سیستم قضایی به دنبال تعطیلی پلیس تامین اجتماعی نیست. پس از حوادث اخیر، دستگاه های امنیتی و نهادهای فرهنگی به دنبال راه حل معقولی برای این مشکل هستند. قوه قضائیه در حال تهیه لایحه عفاف و حجاب است.

دادستان کل کشور در ادامه به آغاز رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان در تمام استان ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر که نقش موثری در اغتشاشات اخیر نداشتند آزاد شدند اما افرادی که موجب تخریب مردم شدند. اموال و کشته شده طبق مقررات قانونی. با آنها کار می شود.

منتظری با تاکید بر لزوم جداسازی صف معترضان و معاندین افزود: دادستانی کشور نسبت به جدایی صف معترضین و جلوگیری از بی عدالتی در صدور احکام و حبس حساس بوده و به دقت در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید