دادگاه اداری حامی مردم است


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916420

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فلسفه وجودی دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری حامی مردم است و شاید اگر دولتمردان حقوق مردم را تضییع کنند جلوی این مشکل را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در همایش 40 سال خدمت دیوان عدالت اداری که صبح امروز برگزار شد، گفت: دیوان عدالت اداری یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است. .

وی با بیان اینکه قانون اساسی ایالتی دارای سه اصل اساسی است که حکومت های دموکراتیک بر آن استوار است، گفت: این سه اصل شامل به رسمیت شناختن حق مردم برای حکومت، اصل تفکیک قوا و اصل نظارت بر اعمال هیأت های حاکمه است. کشور . .

مشاور معاون اول قضایی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها نظارت تحت نظارت دولت یا نهاد خاصی است اما با این مضمون که نهاد نظارتی مستقلی وجود ندارد اما در کشور ما دیوان اداری چنین مسئولیت مهمی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل SAS و تاسیس آن گفت: SAS پشتوانه مردمی است و شاید اگر افراد صاحب قدرت حقوق مردم را زیر پا بگذارند جلوی این موضوع گرفته شود.

حجت الاسلام مصدق گفت: این موضوع مهمی است. در مدت کوتاهی که در SAS بودم، صدها نامه در مورد دستورالعمل هایی که علیه آرای شورای عمومی صادر شده بود به وزرا ارسال شد.

و افزود: در مورد اکثریت آرای دیوان عدالت اداری زیاد است و حتی فراموش می کنیم. بنابراین، آرا باید به صورت کتاب تهیه و در اختیار دولت ها قرار گیرد.

حجت الاسلام مصدق گفت: از دیوان انتظار می رود در تراز انقلاب از حقوق مردم حمایت کند و دیوان عدالت اداری زمانی موفق می شود که به مردم بگوید من از آنها حمایت می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید