دارند انبارهای قدیمی را به کافه تبدیل می کنند/ بیش از 200 شهر انبار ندارند


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892032

رئیس فدراسیون زرهان گفت: زرهان های قدیمی به کافه و رستوران تبدیل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش و کشتی زورخانه در نشست خبری صبح امروز گفت: ورزش در زورخانه بسیار سرکوب و مغفول مانده است. این ورزش 900 سال قدمت دارد اما می بینیم که در کشور 200 شهر بیشتر نیست و شرایط جالبی وجود ندارد. این امر به این دلیل است که رشته های وارداتی مانند تکواندو، جودو و…

وی افزود: بودجه فدراسیون در سالی که من آمدم یعنی. 2019 مبلغ 1.2 میلیارد تصویب شد که 800 میلیون آن را دریافت کردیم. سال گذشته درآمد ما به 5.6 میلیارد تومان رسید. متاسفانه توجهی به این ورزش ملی نمی شود و به همین دلیل مخاطبان ما به 21 هزار نفر ثبت نام کردند. ما در بین فدراسیون ها رتبه 46 را داشتیم اما می خواهیم به 5 یا 6 فدراسیون برتر تبدیل شویم که برای این کار به کمک همه نهادها و سازمان ها نیاز داریم. حدود 443 بخش و 1130 شهر داریم اما در کل کشور 930 زورخانه داریم. در واقع برخی شهرها زرهانه ندارند، نزدیک به 200 شهر. من با سجادی وزیر ورزش در این باره صحبت کردم و گفتم زمین برای ساخت سالن های بدنسازی در همه جا فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از وظایف شورای کل فرهنگ کشور ترویج فرهنگ ورزش است و برای احیای آن مشارکت همه دستگاه ها ضروری است. متاسفانه فرهنگ رزمندگی و روحیه دلاوری و جوانمردی حلقه مفقوده ورزش بومی است و باید از آن حمایت همه جانبه شود. در همین تهران چندین فاحشه خانه در سال های قبل تعطیل و تبدیل به کافه و رستوران شد و این خوب نیست. در واقع این زورخانه ها باید با کمک شهرداری ها به عنوان آثار ملی حفظ شود. در تبریز و در بازار آن شهر زورخانه ای وجود دارد که صاحب آن آن را به قهوه خانه تبدیل کرده است. شهرداری ها به نیروگاه های قدیمی کشور می رسند. همه جای دنیا از آثار قدیمی حمایت می کنند اما در ایران برعکس است.

باران چسمه گفت: اگر بخواهیم این رشته زنده شود و زنده بماند باید آن را در مدارس معرفی کنیم و در این راستا تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شد و گفتیم حاضریم هزینه معلم و معلم را پرداخت کنیم. لباس.”

رئیس فدراسیون ورزشی زرهانه تصریح کرد: در کمیته فرهنگ مجلس برنامه ارائه کردیم و 30 میلیارد بودجه درخواست کردیم که در نهایت 18 میلیارد تصویب شد. ورزش های قدرتی مانند تکواندو در کره جنوبی باید در همه مدارس مورد توجه قرار گیرد و پای نوزادان و نوجوانان به این رشته باز شود. اینکه افراد مسن وارد این عرصه می شوند جالب نیست و در واقع باید افراد از گروه های سنی اصلی جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته به کشتی بی احترامی شده و هنوز احیا نشده است. رشید لمیر را مسئول این حوزه قرار داده ایم تا اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین یکی از اولویت های ما آموزش داوران، مربیان و مربیان است که باید در این راستا اقدامات جدی انجام دهیم. در سال گذشته 1147 نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند که امیدواریم بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم تا هر شهر و شهرستانی افراد مورد نیاز خود را در این زمینه داشته باشد.

وی درباره بیمه منتورها گفت: منتورها هنرمندان این عرصه هستند و با صندوق قهرمان صحبت کرده ایم تا این مربیان را بیمه کنیم. ما هم می خواهیم قهرمانان این منطقه تحت پوشش قرار گیرند. ما یک مرکز علمی کاربردی داریم که 6 رشته در مقطع کارشناسی و 4 رشته کاردانی دارد و الان 300 دانشجو دارد که نیمی از آنها خانم هستند. البته وزارت ورزش درباره حضور بانوان در ورزش های قدرتی صحبتی نکرد و باید درباره آن صحبت کرد.

وی در مورد اینکه این خانم ها بعد از فارغ التحصیلی کجا مشغول به کار خواهند شد، گفت: دانشجویان در حال حاضر ترم اول تحصیلی هستند و هنوز فارغ التحصیل نشده اند. بعداً در این زمینه تصمیم خواهیم گرفت.

وی درباره فدراسیون جهانی زرهان گفت: مهرعلیزاده این رشته را شروع کرد و باید از او درباره فعالیت هایش بپرسید.

وی در خصوص عدم حضور مسابقات ورزش های قدرتی در بازی های کشورهای اسلامی و برگزاری مسابقات در این رشته در دوره قبل، گفت: مکاتبات لازم انجام شد اما با توجه به حضور برخی کشورها در این مسابقات بازی ها اجازه برگزاری مسابقات در این منطقه را ندادند.» وزارت ورزش هم تلاش کرد اما در نهایت مخالفت کردند.

باران چسمه درباره عدم برگزاری جام جهانی گفت: واقعاً با فدراسیون بین المللی اختلافی نداریم. قرار بود آذرماه برگزار کنیم که البته به دلیل کرونا لغو شد. در ضمن فدراسیون بین المللی هم کمکی نکرد و گفت ما باید از صفر تا صد و تمام هزینه های شرکت کنندگان و غذا و اسکان و ترانسفر آنها را بپردازیم که امکان پذیر نشد. اگر بودجه تضمین شده وجود داشته باشد، آن را نگه می داریم، اگر نه – آن را نگه نمی داریم.

زرهان رئیس فدراسیون ورزشی در پایان گفت: همکاری کاملی با دبیر و فدراسیون کشتی داریم. اگر پول و جایزه خوب باشد، مطمئناً مسابقات کشتی قهرمانی کشور با کیفیت برگزار می شود. خدا کند کشتی گیران خوبی در این رشته حضور داشته باشند و شاهد مسابقات خوبی باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید