داستان عجیب با ایموجی های قلب; وزنه بردار ایرانی کجاست؟

داستان عجیب با ایموجی های قلب;  وزنه بردار ایرانی کجاست؟

سه روز از مفقود شدن وزنه بردار ایرانی در یونان می گذرد. در این سه روز اطلاعات ضد و نقیضی از وضعیت یکتا جمالی منتشر شد که هیچ کدام به واقعیت نزدیک نیست. خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاعات جدیدی در این راستا به دست آورد که یکی از افراد مطلع نزدیک به جمالی و کارمند فدراسیون وزنه برداری نیز آن را تایید کرد.
در ابتدا باید گفت که دو شایعه درگیری جمالی با برخی مسئولان فدراسیون صحت ندارد و این ورزشکار در زمان اعزام مشکل چندانی در این زمینه نداشت. دومین شایعه ای که منتشر شده وضعیت خانواده یکتا جمالی است که گفته می شود نگران و بی اطلاع از سرنوشت دخترشان هستند.

اولین نکته ای که باید در زمان ناپدید شدن یکتا جمالی در نظر داشت این است که وزنه بردار ایرانی اصلا غایب نیست. اولین چیزی که ثابت می کند این است که وقتی جمالی از هتل خارج شد، مدال نقره مسابقات جهانی جوانان یونان را با خود برد و سایر وسایلش در هتل سالم ماند. یکی از اعضای فدراسیون گفت یکی از کارهایی که ما بعد از مفقود شدن جمالی انجام دادیم این بود که به دنبال مدال او بودیم اما متوجه شدیم او مدال را با خودش برده است.

دومین موضوعی که فرضیه مهاجرت در برابر انقراض را تقویت می کند این است که یکی از دوستان نزدیک یکتا جمالی که ورزشکاری مانند او بود، چند سال پیش از طریق یونان به کانادا مهاجرت کرد. ابتدا به دو سه کشور مهاجرت کرد و سپس در کانادا اقامت گزید. بر اساس اطلاعات دریافتی، به احتمال بسیار زیاد جمالی با کمک و مشاوره دوست صمیمی خود هتل را ترک کرده است تا بقیه مراحل پناهندگی را طی کند.

موضوع سوم که بسیار مهم است، رویکرد مادر جمالی به این موضوع است. در همین رابطه روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه خانواده جمالی به شدت نگران او هستند و دخترشان پاسخی به آنها نمی دهد. اما طبق اطلاعاتی که یکی از بستگان خانواده جمالی در اختیار روزنامه اعتماد قرار داده است، اولین واکنش مادر جمالی به ناپدید شدن دخترش، یک استوری واتس اپ بوده که در آن مادر یکتا بدون نگرانی عکسی بسیار آرام از دخترش با تپش قلب منتشر کرده است.

خانواده جمالی در همان ساعات اولیه چندان ابراز نگرانی نکردند و از فدراسیون وزنه برداری گلایه ای نداشتند که انگار همه چیز را می دانستند. به گزارش خبرنگار اعتماد از منابع آگاه، خانواده جمالی روز یکشنبه می خواستند از فدراسیون شکایت کنند تا نشان دهند که از ماجرا بی اطلاع هستند، اما شخصی به آنها گفت که اگر معلوم شود شما آگاه هستید و بعد شکایت کنید، برای شما بسیار عزیز است. . شاید یکی از دلایلی که روز جمعه خبر نگرانی شدید خانواده جمالی منتشر شد همین بود.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که یکتا جمالی به گفته یکی از نزدیکانش اصلاً دختر متعهدی نیست و یکی از دخترانی به اصطلاح باهوش به حساب می آید که می توانند به حق خود برسند و فرش خود را از آب درآورند. یکتا دختری است که از کودکی درگیر کار و فعالیت بوده و بخشی از قدرت بدنی و جسارتش به این مشکل برمی گردد. به گفته این دوست صمیمی یکتا، او کاملا دختری است که خودآگاه است و از عهده آن بر می آید.

به این ترتیب طبق اطلاعات دریافتی، پرونده یکتا جمالی باید مختومه تلقی شود و نام وی نیز به فهرست ورزشکاران متعدد پناهنده شده اضافه شود. همه شواهد نشان می دهد که ناپدید شدن جمالی یک اقدام برنامه ریزی شده بوده است. یکتا جمالی اولین وزنه بردار ایرانی است که در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان مدال می گیرد. او هفته گذشته در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به مدال نقره دست یافت اما به همراه تیم ملی به ایران بازنگشت.

منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید