دامنه طرح شفافیت نباید محدود شود / لزوم متقاعد کردن افکار عمومی در مورد استثنائات طرح شفافیت


ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855728

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

محسنی ثانی گفت: افکار عمومی نسبت به استثنائات طرح شفافیت سه جانبه قانع نشده و باید از این وضعیت خارج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا محسنی ثانی، نماینده سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح شفافیت سه قوه به صبح توس گفت: شفافیت آرا یا شفافیت قوای سه گانه.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مجلس شورای اسلامی نمایندگان به این موضوع رسیدگی می کردند و مورد استقبال مردم قرار گرفت، افزود: باش.

این نماینده سابق مجلس گفت: وجود برخی اظهارنظرها و حذف برخی از موضوعات مطرح شده در مجلس، شفافیت طبیعی است و نمی‌توانیم برخی از آمارها و بودجه‌ها به‌ویژه مسائل سیاسی و امنیتی را به دلیل سوءاستفاده‌های دشمن به طور کامل اعلام کنیم.

وی افزود: آنچه مشخص است این است که در بسیاری از موارد نباید شفافیت را استثناء دانست.

محسنی ثانی ادامه داد: افکار عمومی از این استثنائات طرح شفافیت سه جانبه خرسند نیست و باید از ما خواسته شود که از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: متأسفانه مردم همچنان نمی خواهند برداشت ها، اعمال و رفتارها در معرض افکار عمومی و شفاف باشد، بنابراین موضوع نیاز به شفاف سازی دارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در قوای سه گانه نهادهایی وجود دارند که نمی توانند شفاف باشند، اما نباید بهانه ای برای شفافیت سایر نهادها باشند و در این چارچوب قرار نگیرند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید