دامپزشکی: تا دو هفته آینده گوشت قرمز 100 تا 150 هزار تومان ارزان می شود

دامپزشکی: تا دو هفته آینده گوشت قرمز 100 تا 150 هزار تومان ارزان می شود

سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در دو هفته آینده بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خبر داد.

سید محمد آقامیری در دیدار با استاندار بوشهر با بیان اینکه دام زنده و لاشه گرم گوشت قرمز گوسفند از کشورهای مجاز وارد می شود، به روستائیان و عشایر خدمات رایگان ارائه می کند. در این تمرین خدماتی از قبیل تشخیص و درمان بیماری های دامی، واکسیناسیون گسترده و سمپاشی در سایت ها و مراکز حیوانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه عشایر با وجود کمترین بهره مندی از خدمات دولتی 25 درصد گوشت کشور را تولید می کنند افزود: میانگین تولید گوشت قرمز در کشور حدود 700 تا 800 هزار تن است و 25 درصد تولید گوشت قرمز در کشور است. گوشت در اختیار آنها این جامعه عشایری است و سالانه حدود 200 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، حفظ سرمایه های دامی مردم از برنامه های اولویت دار این کلینیک دامپزشکی است و خوشبختانه با خدمات رایگان سازمان دامپزشکی توفیقات خوبی داشته ایم و برای ارائه داروهای رایگان در آینده.

آقامیری تصریح کرد: عشایر با وجود اینکه کمترین بهره را از خدمات دولتی می برند و کم توقع ترین افراد هستند، در مواقع نیاز بیشترین خدمات را ارائه می کنند.

وی با اشاره به مبارزه با 6 بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: پیشگیری از این بیماری ها می تواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید