دانشجویان نقش مهمی در گفتمان سازی گام دوم انقلاب دارند/ پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان در گرو توجه ویژه به دانشگاه است.


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915986

آیت الله مصطفی ممامی نماینده فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: طلاب می توانند در کنار اساتید دانشگاه در گفتمان سازی و توسعه جامعه نقش موثری داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، آیت الله مصطفی مهامی در دیدار با دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار ملاصدرا با اشاره به گام دوم انقلاب اظهار داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه باید پرچمدار گام دوم باشند. انقلاب و این قشر از اقشار تحصیلکرده کشور و تأثیرگذار در جامعه هستند و باید برای حل مشکلات استان راهکار ارائه دهند.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان در فضای دانشگاهی افزود: نقش دانشجو در گام دوم انقلاب بسیار شایسته است و همه ما باید به تربیت دانشجو متعهد باشیم و این امر در عمل نشان داده شود. با تحصیلات مناسب، عالم و مرید دینی، آزاد و دقیق. به جامعه تحویل دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدگاه ها و نظرات دانشجویان در دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان افکار، دیدگاه ها و دیدگاه های متفاوتی دارند اما اگر استادی به نظام اسلامی توهین کند، دانشگاه و دانشجو باید برخورد کنند. با همدیگر جواب منطقی بدهند و با توهین باید برخورد کرد چون توهین با منطق فرق دارد و باید شبهات برطرف شود.

آیت الله مهامی با اشاره به فضای کار در استان برای دانشجویان برخی رشته ها در دانشگاه ها اذعان داشت: مسئولان باید با نگاه ویژه به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان و حوزه های مورد نیاز استان از جمله پتروشیمی نگاه کنند. راه آهن و معدن باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور فعال دانشجویان در جامعه ادامه داد: دانشگاه باید حضور فعال تری در جامعه داشته باشد و جامعه احساس کند دانشگاه وجود دارد و مردم ثمره وجود دانشگاه را در زندگی خود ببینند.

آیت الله مهامی خاطرنشان کرد: بخش دیگر اساتید این است که گروه های دانشگاهی در حال تبدیل شدن به گروه های سیاسی هستند و این تحول نباید صورت گیرد و باید وقت بگذارند و در تحلیل سیاسی نظریه پردازی کنند و طلبه در فهم و تحلیل سیاست مهارت داشته باشد وگرنه رنج خواهد برد. طغیان و انحراف خواهد بود.

امام جمعه زاهدان در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای معضلات اجتماعی زاهدان اندیشیدید، گفت: من مدیر اجرایی استان نیستم و متولیان باید پیگیری کنند، وظیفه من مدیریت و نظارت بر عملکرد است. مقامات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید