دانشجو! دانش خود را به دشمن نفروشید


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916277

امسال سال تحصیلی داغ و بی قرار آغاز شد. برخی از دانشگاه ها در راستای اعتراضات پس از درگذشت مهسا امینی، فضای ناآرام و متشنجی را تجربه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، شاید بارها این شعر را شنیده باشیم و ناخودآگاه با نوشتن آن خاطرات شیرین دوران دانشجویی خود را به یاد بیاوریم، دورانی که ورود به دانشگاه یکی از سخت ترین دوران زندگی هر فردی محسوب می شد، اما خوشبختانه با تشکر به انقلاب اسلامی و افزایش دانشگاه ها، امروز هر جوانی می تواند طعم شیرین دانشجویی را بچشد.


بله، اگر با هر فرد دارای تحصیلات عالی در مقاطع مختلف زندگی صحبت کنیم، قطعا از دوران دانشجویی به عنوان یکی از شیرین ترین دوران زندگی یاد می کنند.

از دوران دانشجویی دانشجو بودن و انگشت گذاشتن در نوشتن و ننوشتن کمی خجالت آور است. با این حال، به گفته ابوریحان بیرونی، ما یادگیرنده مادام العمر هستیم. فضای دانشجویی را دوست دارم، دانشجو بودن با همه سختی ها و عیب هایش شیرینی خاصی دارد. فعال و پویا و جویای دانش، کلاس، درس و معلم. گاهی اوقات این برای شما مزایایی دارد مانند کوپن کتاب و بلیط نیم بها سینما و استخر، گاهی اوقات به همین دلیل از معامله گران تخفیف می گیرید و کسانی که فرزندان دانشجو دارند با شما همذات پنداری می کنند و به شما تخفیف خوبی می دهند. البته همیشه چندان خوشایند نیست، گاهی اوقات سختی ها فشار می آورند، به خصوص اگر دانش آموز شهری در یک شهر بزرگ و عجیب و غریب باشید، بعد مسافت، هزینه ها، آشپزی و همه کارهای ساده سخت تر می شود.

اما امسال سال تحصیلی داغ و بی قرار آغاز شد. برخی از دانشگاه ها در راستای اعتراضات پس از درگذشت مهسا امینی، فضای ناآرام و متشنجی را تجربه کردند. دانشجویان از یک سو و دانشجویان بسیجی از سوی دیگر فضای دانشگاه را به دو دسته تقسیم کردند و دو گروه خواسته ها و مطالبات متضادی داشتند.

متأسفانه باید از مسئولان پرسید که چرا دانشجویان باید انگشت اتهام را به سمت کسانی بگیرند که در یک دهه اخیر بودجه های نجومی فرهنگی و تبلیغی دریافت کرده اند، اما عملاً هیچ کاری برای اعتلای فرهنگی و تبلیغ اسلام انجام نداده اند؟!

رهبر معظم انقلاب در 19 مهرماه در مراسم دانش آموختگی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح خاطرنشان کردند: در پشت صحنه پرونده های اخیر، این اراذل و اوباش لو رفته اند و دعوا بر سر کشته شدن آنها نیست. یک دختر جوان یا بالای سر با حجاب.» بسیاری از بی حجابان از حامیان جدی جمهوری اسلامی هستند و در رویدادهای مختلف شرکت می کنند. مبارزه و بحث بر سر استقلال و جایگاه و تقویت است. اقتدار ایران اسلامی

دانش آموزان این روزهای ما باید این آگاهی را داشته باشند و بدانند که چه اهدافی پشت حجاب دشمن است؟ و این اعتراضات فقط مربوط به بحث حجاب و بدحجابی نیست، زیرا متوجه ایران است، ایران قدرتمندی که تحمل آن برای دشمنان دشوار است، زیرا به مرور زمان تمرکز شورش ها در شهرهای قومی بیشتر شده است. گسترده .

کردستان که از ابتدا عضو میدان بود، چون مهسا امینی کرد بود. سیستان و بلوچستان نیز پس از تحریکات عبدالحمید به میدان اضافه شد و سپس نوبت به شمال غرب آذربایجان غربی رسید. «بوکان» و «مهاباد» حدود چهلمین روز پس از درگذشت مهسا امینی به طور جدی وارد زنجیره اغتشاشات شدند.

کشف محموله های اسلحه و مهمات در داخل کشور به ویژه در شهرهای مرزی و قومیتی نشان داد که جهت گیری وقایع ایران به سمت درگیری های مسلحانه یک نتیجه قطعی است یا حداقل در خارج از کشور به شدت مورد حمایت قرار می گیرد. کشف و ضبط چندین محموله قاچاق اسلحه و مهمات بزرگ و کوچک در کشور به ویژه در شهرهای مرزی و قومیتی نشان می دهد که جهت گیری حوادث ایران به سمت درگیری های مسلحانه یک نتیجه قطعی یا حداقل در حال حاضر است. دولت به طور جدی از خارج از آن حمایت می کند.

و این کشتار ممکن بود و ادامه آن در صورت تداوم اعتراضات دشمن امکان پذیر است، پس باید ثابت کرد که دانشجو برای علم و دانش تلاش می کند و با کورکردن دشمنی که علم و نخبه گرایی است، هرگز کشورش را به بیگانگان نمی دهد. .فروخته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید