دانشمندان با ورود به عرصه و نیازسنجی می توانند بستر توسعه تولید دانش بنیان را فراهم کنند


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817648

خاتمی گفت: با وجود دانشمندان موثر در کشور و وجود دانشگاه ها و دانشجویانی که در سطح علمی بالایی قرار دارند، باید با کمترین انرژی به محصول دانش بنیان برسیم و حداکثر بهره وری را به دست آوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با تبریک آغاز سال جدید گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری آغاز سال شمسی و به ویژه از سال 90 را به ایشان تبریک می گویند. جامعه را به عنوان یک کل تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه شعار سال گذشته تولید، حمایت و برچیده شدن بود، افزود: امسال نیز محور شعار اقتصادی است اما این شعار بر تولید علم تاکید دارد که بدیهی است تولید باید بر اساس دانش دانشمندان باید از روی آنها هم طراحی دقیق و هم علمی انجام شود، بنابراین تولید باید بر اساس دانش داخلی باشد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی در زمان شیوع ویروس کرون، دشمن ما را تحریم کرد و حتی از تهیه ماسک خودداری کرد، گفت: اما دانشمندان ما بر اساس دانش داخلی موفق به تولید آن شده اند. ، به طوری که دو عامل کنجکاوی و البته ضرورت منجر به نتایج مطلوب در زمینه دسترسی دانشمندان کشور به برخی مطالب علمی شد.

وی افزود: با وجود دانشمندان موثر در کشور و وجود دانشگاه ها و دانشجویانی که در سطح علمی بالایی قرار دارند، باید به محصولی برسیم که مبتنی بر دانش باشد و با کمترین انرژی به حداکثر بهره وری برسیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه جهاد تبین اعلام کرده است که باید گفتمان سازی شود، گفت: دانشمندان باید وارد میدان شوند، نیاز سنجی کنند و با فکر خود زمینه توسعه، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و بیکاری را فراهم کنند. ریشه کنی، زیرا اگر تولید به بالاترین حد در کشور برسد، با دستیابی به بازار مناسب می توان چندین میلیون نفر را در کشورمان استخدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مردم، مسئولان نیز باید به چنین ایمانی برسند و دست به دست هم دهند و برای رسیدن به هدفی مشخص گام بردارند تا علاوه بر تولید علم توسط دانشمندان، نیازهای جامعه را برطرف کنند، یعنی. به فرموده حضرت آقا و تنها تکیه بر ایشان در عنوان سودی نخواهد داشت.

امام جمعه زنجان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ائمه معصومین برای روزهای پایانی ماه شعبان سفارشات خاصی داشتند، از ماه شعبان ما را ببخش و توبه گناهانمان را بپذیر.

وی گفت: سال گذشته سال زندگی ما بود و برای کسانی که از ماه های پربرکت امسال استفاده کردند شادی می کنیم، اما همچنان به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم و به یک مهمانی بزرگ معمولاً برای طرفین اقدامات ویژه ای انجام دهند و مقدمات لازم را فراهم کنند و به ما دستور داده شده که برای جشن رمضان ماه رجب آماده شویم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: از نظر علمای دنیا سه رحم دنیوی وجود دارد، رحم ماه رجب، رحم ماه شعبان و رحم ماه رمضان، گویی یک نوزاد در حال آماده شدن است. ملاقات با خدا : در این سه ماه این توانایی را دارید که موجودی بی ارزش و کم ارزش پرورش دهید و مانند مخلوقات اشرف انسانی شوید.

وی با بیان اینکه از نظر پژوهشگران زندگی و رفتار نیز سه رحم زمان، مکان و الگو برای تربیت انسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید از زمان خود بهترین استفاده را ببرند و بهترین زمان برای مردم سه ماه رمضان است. ، شعبان. و آن رجب است، رحم دوم که مخصوص محل است، حرم مطهر امام رضا (ع)، سید الشهداء و حرم سایر معصومین است که پیشنهاد می شود، ولی رحم سوم به نام الگو، یعنی همان الگوی پیامبران و امامان معصوم و علما. این یک دین است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به کمال باید از لحظه لحظه زندگی خود استفاده کنیم، گفت: یکی از زخم های مسیر زندگی این است که امروز را برای فردا رها می کنیم، اما همیشه باید در نظر داشته باشیم که ما نباید بالاترین و ارزشمندترین سرمایه را که زندگی است از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: به فرموده امام صادق(ع) 2 چیز ارزشمند غیر قابل جایگزینی است و این روح و زمان شماست و بزرگترین غم هدر دادن زمان و عمر و عمر بیهوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید