دانشمندان علوم پزشکی ایران در زمینه تاج گل فعال می شوند/ مجوز 17 فرآورده طبیعی برای درمان تاج

ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782970

وی با اشاره به قدمت طب ایرانی و با بیان اینکه وزارت بهداشت بر اساس یک برنامه درسی مشخص از طب ایرانی حمایت می کند، افزود: از دانشمندان علوم پزشکی ایرانی انتظار داریم در رابطه با تاج و تخت فعالیت بیشتری داشته باشند و بنابراین برای اولین بار مشارکت متخصصان پزشکی «ما در کمیته علمی ملی تاج از ایرانیان استفاده کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر بهرام عین اللهی در اختتامیه دومین جشنواره طب ایرانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: این جشنواره کار ارزشمندی است و ما دوست داریم در وزارت بهداشت نوآوری داشته باشیم و کار تکراری نکنیم و کار را انجام دهیم. از تحول آفربن “پزشکی ایرانی میراث ارزشمندی است که سال هاست به فراموشی سپرده شده است و با وجود سابقه طولانی آن، احیای طب ایرانی برای ما موضوع مهمی است. در ایران مسئله هویت یک موضوع مهم است. بسیاری از همسایگان ما هویتی ندارند، اما برای خود هویت مصنوعی ایجاد می کنند، اما هیچکس نمی تواند هویت ایران را انکار کند.

وی افزود: امروز ایران و ایرانی در دنیا افتخار محسوب می شود و ایران یعنی امام خمینی (ره)، حضرت آقا، قاسم سلیمانی، هشت سال پاسداری مقدس و ایران یعنی کادر پزشکی حاضر در میدان مبارزه تاج.» به ایرانی بودنمان افتخار کنیم و طب ایرانی می تواند بیانگر این هویت باشد.

وی ادامه داد: امروزه در دانشگاه ها باید به هویت دانشجو بیشتر توجه شود و دانشجو باید به سابقه خود افتخار کند. به یاد داشته باشید که روی تاریخچه پزشکی و هویت سازی کار کنید. زیرا بدون هویت دانش آموزان رشد نمی کنند. وقتی مردم روی ماه فرود می آیند، هدفشان ایجاد غرور است و ارتباط گمشده امروز ما هویت است. این هویت با قدمت طب ایرانی ایجاد شده است. ما به عنوان دانشکده مجزا چیزی نداریم و باید از تمام ساختارها استفاده کنیم و واحدهای طب ایرانی باید در رشته های پزشکی تدریس شود. به همت مرحوم دکتر اصفهانی و دکتر بهرامی در سال 1363 کمیته طب سنتی جایگزین آموزش و راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد و سپس دکتری طب سنتی و سپس هشت دانشکده طب سنتی ایجاد کردند. در کشور.

وی با تاکید بر اینکه نباید افکار سکولار و فردی رواج داد، گفت: طب ایرانی باید وارد برنامه درسی شود، اگر محدودیت ایجاد کنیم رشد نمی کنیم و کیفیت در کمی ایجاد می شود. اگر کمی فکر کنیم، این رشته رشد نخواهد کرد. هر رشته ای که می خواهیم توسعه دهیم باید کمی رشد کند. این اتفاق در یک فضای غیرعلمی که زیر نظر وزارت بهداشت نیست، رخ داد، اما اگر طب ایرانی با استاندارد خاصی ساخته شود، قطعا از روش غیرعلمی جلوگیری می کند. ما در وزارت بهداشت قطعا از طب ایرانی بر اساس یک برنامه درسی مشخص حمایت می کنیم.

وی افزود: باید سیاست ها و اسناد قوی در بالادست ایجاد شود تا فراز و نشیب تغییر رهبری ما را قطع نکند و قانونی داشته باشیم که شغل دائمی باشد و سلیقه شخصی اجازه آن را ندهد. هدف اصلی ما تامین نیروی کار مجرب و آموزش دیده است. وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است و به هیچکس رحم نمی کند و به آنها فشار نمی آورد و از هر چیزی که سلامت مردم را تامین می کند حمایت می کند. تقویت پزشکی دانشگاهی ایران قطعاً سلامت مردم را بهبود می بخشد و سازمان غذا و دارو باید در بحث فرآورده های طبیعی و سنتی خارج از بوروکراسی دست و پا گیر کاری به نفع مردم انجام دهد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد نحوه زندگی مردم که یکی از معضلات بزرگ دنیاست، می توانیم با طب سنتی به سلامت و سبک زندگی مردم کمک کنیم و خوبی طب ایرانی این است که این یک نکته مثبت است، اگر رشته های مختلفی داریم باید از آنها استفاده کنیم و تفکر سکولار به نفع ما نیست، اما امروز اگر فشار خون، دیابت و … داریم به دلیل سبک زندگی اشتباه است. .

او گفت: «تاج یک فاجعه ملی بود. ما به لطف اقواممان که یک حرکت ملی بود یک میلیون دوز درست کردیم، چون اگر خود وزارت بهداشت کار خودش را می کرد شاید واکسیناسیون بیش از یک سال طول می کشید و این مردم ما بودند که به کمک ما آمدند. با نگاهی به منحنی ها، نرخ واکسیناسیون در ایران به رتبه اول جهان تبدیل شده است. در رابطه با تاج، انتظار داریم دانشمندان علوم پزشکی ایران فعال تر شوند و برای اولین بار از حضور متخصصان پزشکی ایرانی در کمیته علمی استفاده کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از داروهای سنتی تاج تایید شده است، گفت: این داروها تاج را درمان نمی کند و برای فروش بیشتر داروها نباید اغراق کنیم، اما باید گفت که این داروها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. وی ادامه داد: باید دستورالعمل های روشنی برای جلوگیری از سوء استفاده داشته باشیم، حدود 17 قلم فرآورده طبیعی مجوز درمان تاج گذاری را دارند و 9 قلم نیز وارد بازار شده است.

وی با تاکید بر ادغام طب ایرانی در خدمات در همه سطوح، گفت: همه مراکز درمانی باید متخصصان پزشکی ایرانی داشته باشند و به مردم خدمات ارائه کنند. در این شرایط وزارت بهداشت مصمم است از ظرفیت طب سنتی بر اساس اسناد بالادستی و حتی مستندسازی استفاده کند. در زمینه طب سنتی نباید افراط کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم واکسن اسپیکوژن و پاستور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این واکسن ها آماده تحویل است اما تعداد مشخصی اعلام نکرده است.

وی گفت: طب سنتی که برای تاج تجویز می شود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. داروهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی روی ویروس اثر نمی‌گذارند، اما تعدادی از داروها روی ویروس تأثیر می‌گذارند.» البته طب سنتی داروهایی برای تقویت سیستم ایمنی دارد.

وی افزود: در جشنواره طب ایرانی و پس از مدت کوتاهی در وزارت، مصمم به تقویت طب ایرانی و همکاری با دانشمندان و گنجاندن طب سنتی در برنامه درسی سایر رشته ها به عنوان واحد طب سنتی برای مشاهده طب سنتی هستیم. ایرانی ها می توانند در کشورهای همسایه نیز بدرخشند، مشاوران پزشکی ایرانی در بیمارستان های ما نیز باید بتوانند به مردم کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید