دانشگاه باید فضای نشاط و پویایی را برای دانشجویان حفظ کند

ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790351

حجت الاسلام شاهرخی گفت: دانشگاه برای نقش آفرینی در توسعه کشور باید فضای نشاط و پویایی خود را حفظ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احمدرضا شاهرخی با اشاره به شانزدهمین خطر روز دانش آموز گفت: شانزدهمین خطر سال 1332 یادآور حماسه استکبارستیزی و استبداد در تاریخ ایران و نمادی از روحیه بالنده جنبش و تجلی دانشجویی است. از خودگذشتگی، ثبات، استقلال و آزادی برای نگارش سندی دیگر از سربلندی کودکان این مرز و بوم برای همیشه در تاریخ و توجه به این قشر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) فرمودند. : «کلاس دانشجو برای ما برای این مملکت و آینده مهم است، در آن روز دانشجویان در اعتراض به سفر معاون وقت رئیس جمهور از دانشگاه تهران به خیابان ها آمدند و دژخیمان رژیم منحوس پهلوی سه نفر از آن دانشجویان را کشتند. “

وی افزود: دانش آموزان آگاه و انقلابی همه ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره این روز را گرامی می دارند و پایداری در برابر نظام سلطه را وظیفه ای تمام نشدنی می دانند. دانشگاه با حفظ فضای امید، نشاط و پویایی تلاش کند تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم توطئه‌های دولت آمریکا علیه ایران اسلامی و فعالان دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش سازنده ایفا کند. ملت ایران آنها با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این پیام را به ملت های مستضعف از یک سو و نظام سلطه از سوی دیگر رساندند که تحت هیچ شرایطی وابستگی و تحقیر کشور عزیز خود را نمی پذیرند. از نظر فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه این آب و خاک غنی قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امیدواریم جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان لرستانی با یاری ایمان، اندیشه، تلاش مستمر و بی وقفه با همراهی اساتید فرهیخته همراه با مدیریت دانشگاه و کارکنان محترم همواره در آبادانی ایران اسلامی موفق و پیروز باشید و با استعانت از خداوند متعال در جهت اعتلای نام کشور خود در جهان گام های مجدانه و مطمئن بردارید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید