دانشگاه به عنوان اتاق فکر می تواند به دولت کمک کند

دانشگاه به عنوان اتاق فکر می تواند به دولت کمک کند

مراسم اعیاد دانشجو با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد که بی اهمیت نبود. به خصوص زمانی که رئیس جمهور از محدودیت اینترنت که برخلاف وعده تبلیغاتی اش بود دفاع کرد یا حضور و نقش سعید جلیلی را در تصمیمات دولت تایید کرد و از او به عنوان قدرت سایه دولت یاد کرد.

این در حالی است که عکس های حضور انتخابی دانش آموزان در این مراسم و همچنین پیاده روی رئیسی در کنار محافظان متعدد و تیم امنیتی اش نیز واکنش های زیادی را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی برانگیخت. رئیس جمهور صبح دیروز در مراسم 16 آذر در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به ارتباط مستمر دولت با جامعه دانشجویی کشور گفت: ارتباط بین دولت و جامعه را می دانم. دانشگاه یک ضرورت است و من واقعاً معتقدم که دانشگاه یک اتاق فکر است که دولت می تواند در حل مشکلات و مشکلات کشور به دولت کمک کند و به دولتمردان تاکید کردم که ارتباط با جامعه نخبگان باید در کنار آن مورد توجه قرار گیرد. با حضور در بین مردم سیدابراهیم رئیسی این روز را نماد دشمن ستیزی، دشمن ستیزی، بصیرت و احساس مسئولیت جامعه دانش آموزی در کشور دانست و افزود: 16 آذر ماه را به راستی باید به عنوان نماد و مظهر رشد و شناخت گرامی داشت. از شرایط کشور توسط دانشگاه ها.

وی با بیان اینکه “قبل از حضور در این مراسم عده ای به من توصیه کردند که در این مراسم شرکت نکنم”، تصریح کرد: در پاسخ خود گفتم کسانی که به دنبال تعطیلی علم هستند به دانشگاه نمی روند و دولت سیزدهم از ابتدا تاسیس شد. تقویت علم و افزایش علم در دانشگاه ها و از این نظر که پس از بهبود وضعیت کرونا در کشور، دولت از سرگیری فعالیت دانشگاه ها را اولویت اول خود قرار داد. زیرا نشاط و پویایی کشور و نیز دستاوردها و ممتازهای دانشمندان کشور، محصول دانشگاه است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کردستان و حضور در بازار سنندج و مشکلات ایجاد شده برای برخی کسبه توسط معاندین تصریح کرد: چرا به دروغ می گویید به دنبال زندگی و آزادی برای مردم ایران هستید؟ دیدی با آن مرد خدا که به ما شکلات تعارف کرد که دیکتاتور است چه کردند؟ امروز ادعای کسانی که شعار زندگی و آزادی می دهند، اما با فشار و تحریم، زندگی را از مردم ایران سلب کرده اند، ادعایی مضحک است! رئیسی تاکید کرد: امروز اقتدارگراترین و دیکتاتورترین حکومت جهان، هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا است و 25 آذر روز مبارزه با ابردیکتاتور جهان، یعنی آمریکاست. لعنت و لعنت خدا بر آنانی که داعش را پایه گذاری کردند و جنایاتی مانند جنایات حرم مطهر حضرت شاهچراغ کردند.

این وزیر مریض نبود، مریض شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح برخی از سوالات دانشجویان در خصوص نحوه انتصاب مدیران در دولت سیزدهم، توسعه نهضت ملی مسکن، اشتغال، اینترنت، لغو ارز ترجیحی، بازار خودرو و … بازار سرمایه و همچنین استفاده دولت از ظرفیت مراکز فرهنگی و دانشگاهی

رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر استفاده از سعید جلیلی در دولت گفت: چندین بار پیشنهاد دادم که مسئولیت رسمی را بر عهده بگیرم اما قبول نکردند اما الان هم دارند به دولت کمک می کنند هرچند در دولت هستند. سایه ها. رئیسی شرط اساسی دولت را توانمندی مدیران در انجام رسالت خود می داند و اظهار می کند: موضوع انتصاب وزیر بیمار را مطرح کردند. این وزیر مریض نبود، مریض شد! چه کار باید بکنیم؟ در این مدت اگر عملکرد خود را به شما گزارش دهد، اقدامات خوبی در زمینه های مختلف هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی انجام داده است. در هر صورت مریض شد و روی زمین افتاد.

شما شیر اینترنت را بسته اید

سوال نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه تهران یکی از حاشیه های مراسم دیروز بود که گفت: زمانی که به دنبال رای بودید در اینستاگرام از فالوور صحبت می کردید اما الان اینترنت را خاموش کردید. با کارهایی مثل معاونت توسعه مردمی مشکلات حل نمی شود. راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟ خط اعتراض را به ما نشان دهید و مکانیسم اعتراض را به بخش های مختلف ارائه دهید. رئیس جمهور در پاسخ به این انتقادات گفت: در مورد اینترنت در زمان انتخابات حرفی زدم که گاهی برخی می خواهند یادآوری کنند. من خودم به یاد دارم، ما هر چه گفتیم به یاد داریم. نظر ما این است که اگر دشمن بیاید و دشمنی کند و بخواهد کشور را خراب کند، می گویید اجازه دهیم؟ محدودیت های ایجاد شده ناشی از اضطراب دشمن و عدم اطمینانی است که ایجاد می کند. محدود است و باید بدانید که در شرایط امن شرایط متفاوت خواهد بود. در پایان این مراسم رئیس جمهور برای دریافت نامه و شنیدن درخواست یکی از شرکت کنندگان در جلسه روز دانشجو رفت و نامه وی را شخصا دریافت کرد و تصویر این حرکت با استقبال رسانه ها مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید