دانشگاه علمی کاربردی زنجان بیش از 2860 دانشجو دارد / پذیرش بدون آزمون در 7 مرکز تحقیقات کاربردی استان زنجان

ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791846

رئیس دانشگاه علمی کاربردی زنجان با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر بیش از 2860 دانشجو دارد، گفت: روند پذیرش دانشجو در سال گذشته بالا بود و 40 درصد افزایش پذیرش داشتیم و امسال نیز انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مرتضی وحدپور امروز در نشست خبری گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی از بهمن ماه سال جاری در مرکز علمی کاربردی استان زنجان آغاز شد.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی از 18 تا 24 آذر و در مقطع کارشناسی از 16 تا 22 آذر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در بهمن ماه 66 دانشیار و 45 رشته در مقطع کارشناسی بوده و برخی رشته ها نیز در مهرماه می باشد، اما برخی از رشته ها در آنها انجام شده است. جدید هستند و از بهمن ماه پذیرفته می شوند.

واحدپور با بیان اینکه تشکیل کلاس ها در حوزه های مختلف بستگی به میزان پذیرش داوطلبان دارد، افزود: می تواند همانند رشته های قبلی باشد و دانشجویان نیز می توانند در رشته های جدید ثبت نام کرده و برای آموزش در این دوره ها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی زنجان با اشاره به فعالیت 8 مرکز علمی کاربردی در استان گفت: 7 مرکز در مقطع کاردانی و 6 مرکز در مقطع کارشناسی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400.

وی گفت: به متقاضیان توصیه می شود زودتر ثبت نام کنند و روزهای آخر را معطل نکنند زیرا ممکن است به دلیل کمبود وقت با مشکلات جزئی مواجه شوند و نتوانند ثبت نام کنند.

واحدپور با بیان اینکه داوطلبان در هر مرحله از ثبت نام اینترنتی به هر دلیلی دچار مشکل شدند و آمادگی پاسخگویی و رفع مشکل را داریم، خاطرنشان کرد: اطلاعات کامل در فضای مجازی ارائه شده و مراکز پذیرش نیز آماده پاسخگویی هستند. ابهامات.که در واحد منطقه آماده پاسخگویی به صورت آنلاین و تلفنی و حضوری خواهیم بود.

این مقام مسئول بیان کرد: رشته هایی مانند لیسانس حسابداری، مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی مدیریت بحران نیروی انتظامی و مدیریت تجاری سازی رشته هایی هستند که در مهرماه قبول نکردیم و برای اولین بار در بهمن ماه پذیرفته می شوند، در حالی که برخی رشته ها رشته ها در مهرماه حذف شدند.» با نظر مثبت سازمان مرکزی توانستیم در بهمن ماه آن را برگردانیم و اکنون جزو رشته های پذیرفته شده خواهند بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی زنجان در خصوص لغو کنکور گفت: دانشگاه های سنتی حدود 20 سال پیش زیر و رو شدند و ورود به دانشگاه بسیار سخت بود، اما هرکس وارد دانشگاه می شد به هر شکلی می توانست خارج شود. هر کسی که بخواهد بتواند وارد دانشگاه شود و در حد توانش دانشگاه را ترک کند اما هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

وی افزود: پذیرش دانشجو بدون آزمون اقدامی از سوی دانشگاه علمی کاربردی در این زمینه است و امیدواریم به روزی برسیم که ورود و خروج به دانشگاه آسان باشد.

وحدپور در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه عملی علی گفت: اهداف و برنامه های تعیین شده توسط تیم قبلی دانشگاه، رسالت دانشگاه، تربیت کادر فنی و در نهایت مقطع کارشناسی بود که یکی از برنامه ها و اولویت های اصلی است. دانشگاه در این دوره ها تمایل بیشتری به جذب دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه زمانی بود که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می شدند، خاطرنشان کرد: این روند در حال بازگشت به حالت قبلی و روال عادی است.

واحدپور با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر بیش از 2860 دانشجو دارد، گفت: روند ثبت نام در سال گذشته بالا و پایین بود و 40 درصد افزایش پذیرش داشتیم و امسال نیز انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد، اما روند ثبت نام دانشجویان در سال های گذشته ادامه داشته باشد. سال کاهش یافت و به حدود 2500 دانش آموز رسید.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز دانشجویی در استان وجود ندارد، گفت: با این حال تعداد دانشجویان افزایش یافته است و امیدواریم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی در خصوص تعطیلی برخی از مراکز تحقیقاتی کاربردی در استان گفت: بخشنامه ملی تعطیلی تمامی مراکز دولتی بود، در این راستا تمامی مراکز تحقیقات کاربردی دولتی و مراکز دادگستری کاربردی در همه استان ها تعطیل شدند اما پس از آن اصلاحیه ای صورت گرفت. که ممکن است برخی مراکز مانند قوه قضائیه و هلال احمر همچنان به فعالیت خود ادامه دهند، اما فعالیت آنها به نظر رئیس سازمان بستگی دارد.

واحدپور با بیان اینکه مراکز تحقیقات کاربردی سازمان همیاری شهرداری ها و هلال احمر در زنجان فعال هستند، گفت: مدیرکل دادگستری استان زنجان در خصوص مرکز تحقیقات کاربردی دادگستری معتقد است که آموزش و پرورش بر عهده آموزش و پرورش نیست. عدالت و این دستگاه وظیفه دیگری دارد. علم کاربردی در زنجان و چند استان دیگر ادامه یافت.

وی در خصوص صدور مدرک تحصیلی توسط دانشجویان مرکز علمی کاربردی دادگستری خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی این مرکز قصد وصول مطالبات و پرداخت بدهی و سپس صدور اسناد را داشتند که به همین دلیل به بنیاد شهید فشار وارد کردند. برای شروع کار دانشجویی.”

واحدپور افزود: من شخصا وارد این موضوع شدم و مسئولیت شروع کار دانشجویان را برعهده دانشجویان گرفتم که خوشبختانه کار دانشجویان آغاز شد و درخواست های آنها دریافت شد و این مشکل نیز حل شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه تمامی پرونده های دانشجویان مرکز علمی کاربردی دادگستری به جهاد دانشگاهی منتقل شده است، گفت: می توانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: در زمینه مدارک تحصیلی آموزش عالی نظارت همگانی بر مراکز داریم و مشکلی برای صدور مدارک دانشجویی وجود ندارد.

وی در خصوص تشکیل کلاس های دانشگاه وحدپور گفت: از 15 آبان ماه کلاس های دانشگاهی را به صورت حضوری برگزار می کنیم، اما اصراری بر حضور دانشجویان نداشتیم، اما از 10 بهمن ماه کاملا شخصی خواهد بود که البته این کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود. ما با کرونا هماهنگ می کنیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید