دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به سرم نیاز دارد!


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916133

در کهگیلویه و بویراحمد هنوز کمبودی در برخی از فرآورده های دارویی وجود ندارد و توضیحات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیشتر شبیه توجیه است چرا که در شرایط سخت تر این کمبود کمتر مشاهده می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ با فرا رسیدن فصل پاییز و شروع بیماری های فصلی از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی نیاز به دارو افزایش یافته و شاهد کمبود برخی داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها در ایران هستیم. کشور و همین امر موجب شده است که با توجه به کمبود برخی اقلام پزشکی، رئیس جمهور به مسئولان مربوطه دستور داده تا با تهیه سریع اقلام فوق و پاسخگویی به نیازهای مردم، علت هر گونه بیماری را به طور دقیق پیگیری کنند. شکست، و برخورد مناسب با هر فرد یا گروهی که در این مورد شکست خورده است.

e6b10f71 1732 4242 b9a6 aaefe2689f9f خبر خاکستری

این مشکل از ابتدای پاییز امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است. با وجود اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از رفع این مشکل خبر داده اند، اما همچنان شاهد شکایت بیماران در خصوص کمبود این اقلام هستیم.

تحقیقات میدانی، کمبود آنتی بیوتیک و برخی اقلام پزشکی این روزها باعث سرگردانی خانواده به کهگیلویه و بویراحمد شده است.

برخی از اقلام مانند سرم فقط در بیمارستان های دولتی موجود است و برای تهیه آن افراد علاوه بر ابتلا به بیماری باید ساعت ها در صف داروخانه ها منتظر بمانند و متاسفانه داروهای آنتی بیوتیکی به صورت قطره ای توزیع می شود و این امر باعث نارضایتی بیماران و خانواده های آنها می شود.

638dc771 50de 4621 8184 fdd529a25f5c خبر خاکستری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگو با رسانه ها، علت کمبود سرم در استان کهگیلویه و بویراحمد را مصرف خودسرانه مردم و البته تجویز بی رویه برخی از افراد دانست. پزشکان در کلینیک های خصوصی برای دریافت سود بیشتر.

این توضیحات قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیشتر شبیه توجیه است چرا که این وضعیت قبلا وجود داشته و با توجه به شدت بیماری کرونا در ماه های گذشته سرم بیشتری مصرف می شد اما کمبود دارو وجود نداشت. به این ترتیب؛ بنابراین بهتر است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تمهیدات لازم را برای تامین اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران در استان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید