دانشگاه ها باید در مرکز فعالیت های دانش بنیان قرار گیرند


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916411

احمدزاده با بیان اینکه با تولید دانش پایه شاهد افزایش رفاه مردم خواهیم بود گفت: دانشگاه ها باید فضا را برای کار دانشگاهیان فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه علم و پژوهش که در مسجد جامع شهر یاسوج برپا شده است، افزود: هر کار علمی که بتواند مشکلات و کمبودهای مردم را برطرف کند، منبع شادی.”

وی با اشاره به اینکه وقتی خشکسالی با تکنولوژی شما آب می گیرد و محصول کشاورز بارورتر می شود، نشان دهنده این است که کار شما درست انجام شده و زندگی مردم را راحت می کند، تاکید کرد: کشور را ساختیم که آمریکا در دنیا به عنوان مهد شناخته شد. اما امروزه بسیاری از کشورها از آمریکا پیشی گرفته اند و آمریکا دیگر قدرت علمی پیشرو در جهان نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر کجای دنیا که بروید بیشترین مصرف سموم دنیا سهم کشورهای پیشرفته و صنعتی است اما امروزه سمومی از مواد گیاهی تولید می شود که برای انسان مضر نیست و اگر بتوانیم معرفی کنیم. چنین سم های گیاهی به دنیا چقدر می شود؟ ما می توانیم به بشریت خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مخابرات نرم افزاری در یاسوج تولید می شود که در خارج از کشور خریدار دارد و باعث افتخار است، گفت: امروز دلگرم کننده ترین چیز این است که مردم ببینند جوانان ما چه دستگاه هایی تولید کرده اند. وسایلی که یا نمونه ای از آنها در دنیا نداریم و یا شاهد بومی سازی نوابغ کشورهای دیگر بوده ایم.

احمدزاده با اشاره به لزوم خرید این محصولات برای رفاه و آسایش مردم گفت: در زمینه ساخت و صادرات دستگاه های دانش بنیان ساخت جوانان تلاش های لازم را انجام می دهیم.

وی در پایان گفت: دانشگاه ها باید فضای کار دانش را فراهم کنند تا نخبگان بتوانند در آرامش به تولید و بهره برداری از پروژه های خود ادامه دهند.

550012a2 ecea 4ab1 b877 87668fc3c30c خبر خاکستری

647f2ecb 503e 487b bf95 4a5cff6b50b5 خبر خاکستری

b6e991b7 79ba 416e a17f 6cae1f9b6603 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید