دانشگاه ها نباید به دنبال بودجه دولتی باشند


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890250

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه کارخانه درخشان نوآوری در استان یزد گفت: توربین های بادی، قنات و برداشت آب های زیرزمینی که هنر مردم پرتلاش یزد است همچنان در دانشگاه ها در مراکز تدریس می شود. کشور است اما این خلاقیت باید هدایت شود تا کارآفرینی و ارزش افزوده تولید شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه کارخانه درخشان نوآوری در استان یزد با بیان اینکه این مجموعه پس از 90 سال بار دیگر به قطب نوآوری تبدیل می شود، گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش. از طریق فرهنگ این ساخته می شود و اگر این فرهنگ برقرار شود بسیاری از مشکلات حل می شود و تصویر کلی از دانش شکل می گیرد.

وی ادامه داد: مردم منطقه کویری یزد مردمانی مبتکر و مبتکر هستند و بسیاری از کارآفرینان در ایران با افتخار فروش و کار در زیرزمین کارآفرین شده اند که این ویژگی در یزد بسیار رایج است.

ستاری با اشاره به اینکه یزد در منطقه ای با درجه حرارت بالا و کم بارندگی و همچنین مرکز خلاقیت است، گفت: آسیاب های بادی، قنات و برداشت آب های زیرزمینی که هنر مردم سخت کوش یزد است، همچنان در دانشگاه ها تدریس می شود. مراکز کشور این خلاقیت باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینی و ارزش افزوده تولید کند.

وی با اشاره به اینکه درست است که یزد معادن زیادی دارد اما این معادن نباید خام فروشی شود، تصریح کرد: باید فرهنگ کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه یزدی ها همیشه جزو ردیف های اول کنکور هستند، چرا یک دانشجوی یزدی باید به دانشگاه های تهران برود و بعدا ارتباط خود را با استنان قطع کند، گفت: کارخانه نوآوری برای یافتن و کارآفرینی جوانان یزدی خواهد بود. که باید این فرهنگ را از این کارخانه در سطح جامعه تزریق می کند و مطمئن باشید اگر این فرهنگ توسعه پیدا کند دانشگاه های یزد پیشرفت خواهند کرد و جوانان یزدی در این شهر فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: دلیلی ندارد دانشگاه به دنبال بودجه دولتی باشد اما با افتتاح این کارخانه و تزریق فرهنگ کارآفرینی خود می توان این دانشگاه ها را مستقل و گسترش داد.

ستاری با اشاره به نقش این کارخانه در اکوسیستم جامعه ایران گفت: باید از همه کارکنانی که تلاش کردند و این ریسک را پذیرفتند تشکر کرد، اما این افتتاح آغاز راه پر پیچ و خمی است که همه باید آن را ادامه دهیم. امروز با توجه به تفاهم، کار بازسازی کل این کارخانه را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم در چند سال آینده این مجموعه مرکزی برای جوانانی باشد که می خواهند محیط را تغییر دهند و جامعه خود را توسعه دهند.

ستاری با اشاره به اینکه اینجا زادگاه جوانان و شرکت های نوآور خواهد بود، گفت: این شرکت ها و جوانان با ایده وارد این مجموعه می شوند و انشالله با دست پر و برنامه های عملیاتی سالانه چندین هزار ایده از اینجا بیرون خواهد آمد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید