دانش آموزان را باید به عنوان رکن توسعه کشور پذیرفت


ساعت: 17:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916448

محمد رشیدی گفت: باید دانش آموزان را به عنوان ارکان توسعه کشور بپذیریم و با آنها تعاملات خوبی برقرار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: دانشجو یکی از ارکان اصلی توسعه همه جانبه در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر کشوری است.

وی افزود: اگر دانشگاه ها همواره پویا و فعال باشند و دانشجویان در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توسعه مشارکت کنند، ظرفیت های بسیاری در کشور ایجاد می شود.

رشیدی تصریح کرد: باید دانش آموزان را به عنوان رکن توسعه کشور بپذیریم و با آنها تعامل خوبی داشته باشیم زیرا ممکن است برخی از دانشجویان جوان در ذهن خود سوالاتی داشته باشند و یا انتقاد و پیشنهادی در مورد حکمرانی داشته باشند.

عضوهیئت رئیسه شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید نظرات و پیشنهادات انتقادی دانش آموزان را بشنویم و با آنها وارد گفت و گوی دو سویه شویم و بتوانیم تعاملات را با آنها به نقطه مطلوبی برای بهبود برسانیم. در سطح ملی

نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی اذعان داشت: دانشجویان می توانند تاثیرگذارترین افراد در فضای بحث باشند.

رشیدی گفت: «تشکیل دپارتمان های آزاد اندیشی به شنیده شدن بهتر نظرات و پیشنهادات انتقادی دانشجویان کمک می کند. بر این اساس باید چنین بحث هایی در دانشگاه ها آغاز شود تا جامعه امروز ما را روشن کند.»

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب بارها بر لزوم تصرف فضاهای آزاد اندیشی تاکید کرده اند، این فضاها باید فعالتر شوند.

تلاش دشمنان نظام برای انجام حرکات تخریبی توسط دانش آموزان

رشیدی تصریح کرد: صنف دانشجو ظرفیت بزرگی است و دشمن تلاش می کند تا ذهنیت آنها را مخدوش کند، این قشر را در مقابل حکومت قرار دهد و آنها را به اقدامات تخریبی وادار کند، البته این فضا در دانشگاه های ما به حداکثر نمی رسد.

وی افزود: دانشجویان اگرچه انتقاد یا اعتراض داشتند اما در حد شکستن ساختار پیش نرفتند، البته ممکن است اتفاقاتی هم افتاده باشد که نفوذ دشمن کاملا مشخص بوده است.

عضو کمیته رئیس شورای اسلامی نیز حضور مسئولان نظام، فرهیختگان، اندیشمندان و اندیشمندان در دانشگاه ها و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظره را بسیار موثر دانست و گفت: دانشگاه ها نیز باید با آغوش باز از چنین فضاهایی استقبال کنند.

رشیدی گفت: امیدواریم حرکت علمی و فرهنگی دانشگاه ها بیش از گذشته شتاب بگیرد و دانشجویان ایران را به قله های پیشرفت و توانمندی سوق دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید