دانش آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب را به مدرسه نفرستید

زمان: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804363

پس از برگزاری حضوری امتحانات، این بار اعلام حضور در مدرسه موجب نگرانی و تشویش دانش آموزان به ویژه خانواده های آنان شد. زیرا Omicron یک مهمان جدید است که کرونا را به روشی متفاوت منتقل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ با شیوع ویروس ننگین کرونا، تقابل مدرسه و سلامت دانش آموزان آغاز شد. اگرچه در استان بزرگی مانند سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت ها امکان بهره مندی همگان از کلاس های آنلاین و دسترسی به شبکه شاد برای همه فراهم نبود و دانش آموزان این خطه از کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند، اما والدین همچنان درگیر هستند. نگران سلامتی بودند و فرزندان آنها شدند و تصمیم نهایی را در مورد غیبت از کلاس ها گرفتند.

در این بین اما مسئولان امر آموزش و پرورش بر اساس جلسات برگزار شده و انتشار نظر ستاد مدیریت بحران، گاه شرایطی را برای حضور در کلاس های درس دانش آموزان فراهم می کردند که این مهم به صورت روزهای زوج و فرد است. رعایت بهداشت.

اکنون پس از گذشت 2 سال از شیوع این بیماری بدنام، مهم این است که با شیوع گونه جدیدی از تاج به نام omicron تصمیماتی اتخاذ شد که بر اساس آن دانش آموزان باید روال عادی را رعایت کنند اما برای حضور در فرآیند آموزشی پروتکل ها را رعایت کنند. و برگزاری امتحانات. مدارس و دانشگاه ها باید حضور داشته باشند که باعث نگرانی والدین شده است.

اقدامات لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس در نظر گرفته شده جای نگرانی ندارد

در همین راستا طی تماسی که خبرنگار ما با داود گلی سخنگوی آموزش و پرورش استان داشت، گفت: نگران نباشید، اقدامات لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس انجام شده و هم اکنون واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است.

وی گفت: استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی راه پیشگیری از این بیماری است. والدین دانش آموزان باید توجه داشته باشند که اگر فرزندانشان علائمی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند، در کلاس درس شرکت نکنند. از درس خودداری کنید.

به گفته این مسئول، تلاش های آموزشی در مدارس برای اجرای اقدامات بهداشتی در حال انجام است و مدارس آمادگی کامل برای پذیرش دانش آموزان را دارند.

از دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی و بیماری عروق کرونر قلب دارند خودداری کنید

وی گفت: درخواست ما از معلمان مدارس و اولیای دانش آموزان است که در رعایت پروتکل های دانش آموزان دقت بیشتری داشته باشند و بارها بر آموزش های لازم تاکید کنند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مدیران مدارس با هماهنگی و تعامل با والدین از حضور دانش آموزان مبتلا به سرماخوردگی و بیماری عروق کرونر خودداری کنند.

گلی ادامه داد: اگر در برخی از مدارس تعداد دانش آموزان مبتلا به این بیماری زیاد باشد، برای جلوگیری از حضور دانش آموزان مبتلا از سوی ستاد شهرستان تصمیم به غیبت گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید