دانش آموزان مقطع ابتدایی بیشتر اوقات غیبت می کنند/ امسال مجوز کار در اولویت معلمان مقطع ابتدایی است.

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797593

رضوان حکیم زاده گفت: در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی گذشته 210 هزار نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که نسبت به سال قبل 142 هزار نفر افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; رضوان حکیم زاده در حاشیه افتتاح سایت مجازی استودیو (دانشجویان شاد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به کاهش تحصیلات دانش آموزان پس از اپیدمی تاج، گفت: یاد نگرفتن.

وی افزود: برخی از چالش های آموزش و پرورش را می توان در کوتاه مدت دید و برخی دیگر قطعا آثار بلندمدتی خواهد داشت. متأسفانه، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که طولانی‌ترین آموزش از راه دور را در دوره سلطنتی داریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کشورهای پیشرو که از نظر فنی و زیرساختی شرایط بهتری در کشور ما داشتند به زودی آموزش های مستقیم را به ویژه در مقطع ابتدایی آغاز کردند.

دانش آموزان به شدت تحت تاثیر غیبت ها قرار گرفتند

وی گفت: دانش آموزان به شدت تحت تاثیر غیبت قرار گرفتند، به طوری که در مقایسه نتایج ارزیابی سال گذشته با دو سال قبل هیچ تاجی وجود نداشت، این نکته قابل توجه است که درصد دانش آموزان پایه اول و دوم که زبان فارسی را خیلی خوب انجام داده اند. 10 درصد کاهش داشته و تعداد دانش آموزان نیازمند تلاش نیز افزایش یافته است که نگران کننده است.

حکیم زاده گفت: مرحله اول طرح جبرانی یادگیری و تجمیع تابستان امسال به پایان رسید و در گزارش سنجش کلیه دانش آموزانی که در دوره های فارسی و ریاضی و دومین دوره ابتدایی فارسی در دروس ریاضی و علوم شرکت کردند، نتایج و تلاش قابل قبولی ثبت شد. در این طرح قرار گرفتند.

وی افزود: برای این گروه از دانش آموزان 14 جلسه جبرانی برگزار کردیم و از ظرفیت دانشجو معلمان و معلمان داوطلب استفاده کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن تعطیلات مدارس به ویژه دانش آموزان سال اولی، پس از بازگشایی مدارس، طبق گزارش ها متوجه شدیم دانش آموزان پایه دوم و سوم که طی دو سال گذشته در فضای مجازی حضور داشته اند، از صلاحیت بالایی در زمینه پایه برخوردار هستند. مهارت‌های سواد. ”مانند مهارت‌های نوشتن ضعیف

اجرای مرحله دوم برنامه جبرانی و تحکیم آموزشی

وی افزود: در مرحله دوم برنامه جبران و تجمیع یادگیری را خواهیم داشت که از پایان سنجش اول دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و این برنامه با محوریت دانش آموزانی که نیاز بیشتری دارند. . فرصت هایی برای جبران یادگیری ضعیف. «البته، این نیاز به منابع و پشتیبانی جامع دارد.

حکیم زاده گفت: تعطیلی طولانی مدت مدارس اثرات نامطلوبی بر یادگیری داشته است. وی گفت: در آخرین جلسه ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم به صراحت اعلام کردند که تمام مجوزهایی که امسال برای استخدام معلمان گرفته می شود در اولویت مقطع ابتدایی است که این یک گام رو به جلو است و به تقویت کمک می کند. نیروی انسانی در مقطع ابتدایی.»

وی در پایان گفت: در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی گذشته 210 هزار نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که نسبت به سال قبل با 142 هزار نفر افزایش را شاهد هستیم. آنها به دلیل ترس از شیوع تاج ثبت نام نکردند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید