دانش آموزان نقش بسزایی در پیشرفت انقلاب و مراحل آن داشتند


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916282

منتیشلو کارشناس مسائل سیاسی گفت: از جمله شاخص های قرآنی یک طلبه انقلابی ولایت گرایی، دین شناسی و معنویت است و طلبه متعهد رسالت دانشجویی خود را بر محوریت دین گرایی و ولایت مداری قرار می دهد، هرگز گرایش آزادانه به رسالت دانشجویی ندارند. و این بدان دلیل است که دانش آموزان نقش بسزایی در پیشرفت انقلاب و مراحل آن دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر منتیشلو کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی با تبریک به مناسبت شانزدهمین روز دانش آموزی آذر از همه تلاش ها و تلاش های آنان برای برافراشتن پرچم سه رنگ کشور در تمامی عرصه های علمی تقدیر کرد و گفت: که دانش آموزان نقش بسزایی در پیشرفت انقلاب و مراحل آن دارند.

وی در ادامه افزود: در آن روز دانشجویان در اعتراض به دخالت و نقش آمریکا در کودتا علیه حکومت ملی دکتر محمد مصدق روی صحنه رفتند و بدین ترتیب سه شهید تقدیم مبارزه با استبداد و استعمار شدند. این نقش تأثیرگذار تا پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس ادامه داشت و دانشجویان همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران پس از انقلاب نقش آفرین بودند.

منتیشلو افزود: از جمله شاخص های قرآنی یک طلبه انقلابی ولایت گرایی، خداشناسی و معنویت است، دانش آموز متعهد رسالت دانشجویی خود را بر محوریت دین گرایی و ولایت مداری قرار می دهد، هرگز گرایش آزادی خواهانه به رسالت دانشجویی ندارند.

وی در ادامه گفت: هدف از کسب علم و دانش نباید تنها رسیدن به اهداف زندگی مادی و دنیوی باشد، زیرا در مکتب اسلام، دنیا ابزار و وسیله ای برای رسیدن به حیات ابدی در آخرت است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: یکی از کلیدواژه های مهم و زیبای نظام فکری مقام معظم رهبری در توصیه به جوانان و دانشجویان حضور جهادی و معنادار در جامعه است. مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی، ضرورت تلاش جهادی را اینگونه بیان کردند: جهاد فقط در میدان جنگ نیست، جهاد در عرصه علم و در سایر عرصه های زندگی لازم است.

وی با اشاره به بدخلقی هایی که در چند ماه اخیر در برخی دانشگاه ها رخ داده است، ادامه داد: نام این حرکت ها را نمی توان در جنبش دانشجویی گذاشت، زیرا دانشجویان به عنوان نسل جوان فرهیخته، اهل علم و دانش، منطق و عقل و آزادی خواهان همیشه مترقی هستند و این موتور محرکه و یکی از ارکان انقلاب بر پایه این جنبش های دانشجویی بوده است.

مانتیشلو در ادامه افزود: درگذشت مهسا امینی به یکی از حوادث تحریک آمیز چند وقت اخیر در کشور تبدیل شده و جرقه حوادث بسیاری را در کشور به ویژه در بین دانش آموزان به راه انداخته است.

وی گفت: حوادث و التهابات اخیر در بسیاری از دانشگاه های کشور نشان داد که دشمن این بار دامنه دشمنی خود را بیش از هر زمان دیگری گسترده کرده و با برآشفتن دانشگاه ها، سناریویی را برای ابتذال دانشگاه، افزایش خشم، طراحی کرده است. خشونت و قتل».

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه این روزها دشمنان مردم ایران مثل همیشه تظاهراتی را سازماندهی کردند و نگذاشتند این اعتراضات در بستر مناسب پیگیری شود، زیرا منافقین جنایتکار و دشمنان کوری که به دنبال حق طلبی بودند. با سوء استفاده از فوت خانم مهسا امینی، طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده، دانشگاه ها در یکی از محل های خود در جولان مستقر شدند و در بین دانشجویان اختلال ایجاد شد، زیرا در جریان نفوذ دشمن، یک اقدام ویژه ایجاد شد. حسابی برای قشر دانشگاهی باز شد تا راحت تر به نیازهای او نزدیک شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید