دانش آموزی که محدود به کلاس درس نبود. از فعالیت در مدارس تا مشارکت در کارهای تقوا


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916295

دانش آموز را نمی توان فقط در کلاس تعریف کرد، بلکه افرادی هستند که غیر از دانش آموزان، الگوی دیگران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، دانش آموزان یکی از ارکان مهم کشور هستند که آینده با کمک آنها ساخته می شود و باید برای رسیدن به قله های افتخار، دانشجویان متخصص تربیت کرد.

دانش آموز به کلاسی اطلاق می شود که در هر زمینه ای علاوه بر علم، نوآوری می آورد و کار را با نشاط و کارآمدتر می کند، اما باید از خود بپرسیم که چرا هنوز در برخی صنایع به نوآوری نرسیده ایم؟

ایران اسلامی مملو از استعدادهایی است که با دستان خالی بهترین نتایج را کسب می کنند اما منتظر فرصتی برای ورود به میدان هستند و باید از این استعداد به نفع آینده کشور استفاده کرد.

در هر شهر یا روستایی نمونه هایی از دانش آموزان وجود دارد که نمونه ای برای دیگران هستند و می توانند الگویی برای استفاده از فعل خواستن باشند.

لیدا بکرانژاد یکی از دانشجویانی است که علاوه بر کار دانشجویی، در حوزه محرومیت زدایی و خدمات معلولان نیز فعالیت دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول گفت: به یاری خداوند متعال رتبه 587 دانشگاه دولتی و رتبه 27 دانشگاه رازی کرمانشاه را کسب کردم و اکنون در مقطع دکتری در رشته کامپیوتر (نرم افزار) هستم.


12f7fe59 b4c9 4cea bc27 f2a5975fde70 خبر خاکستری


photo 2019 12 06 20 53 02 خبر خاکستری


فعالیت در یک موسسه خیریه

بیکر نژاد در خصوص فعالیت در موسسه خیریه گفت: از سال 1390 در موسسه CBR روشن سرابله (وابسته به اداره بهزیستی) مشغول به کار هستم که از جمله اقداماتم در این موسسه شناسایی معلولان و پیگیری ورود آنها به سازمان اجتماعی – معرفی معلولان نیازمند کمک درمانی – معرفی معلولان نیازمند به وسایل معیشت – معرفی معلولان نیازمند به وسایل کمک توانبخشی (سمعک، عصا، واکر، ویلچر، تشک راه راه، تخت، پتو ، لوازم بهداشتی، پوشاک و …) – معرفی معلولان نیازمند بورسیه (دانشجویان) – معرفی معلولان نیازمند سبد کالا – معرفی معلولان نیازمند از کمک هزینه ازدواج

علاوه بر این، برای اشتغال افراد دارای معلولیت، فعالیت هایی مانند معرفی افراد دارای معلولیت نیاز به یارانه برای طرح معلم ـ شاگردی دارد، طرحی که به افراد دارای مدرک دیپلم مانند جوشکاری، خیاطی، قالی بافی، مکانیزم، حیوان اجازه می دهد. دامداری، نگهداری مغازه و… و در صورت نداشتن مدرک، نامه به این دلیل که توانایی انجام این کار را داشته باشند و مهارت لازم را داشته باشند، 4 تا 5 میلیون انعام بدون هزینه به آنها می دهیم. در مورد افرادی که از رفاه محروم هستند و می توانند با سرمایه دولتی کاری را شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: 65 مورد معلول از روستاهای کول کل و بابا مرادی علیا دارم و در حال خدمت رسانی هستم.


photo 2019 12 06 20 52 41 خبر خاکستری


فعالیت دانشگاه

فعالیت های او فقط به خارج از دانشگاه محدود نمی شود و این دانشجوی چرداولی در دانشگاه نیز فعالیت دارد.محیط دانشگاه ساخته شده است.


da694951 ce51 4c3f 99ca b96ca3f344bc خبر خاکستری


فعالیت آموزشی خارج از دانشگاه

بیکر نژاد گفت: همچنین آموزش خانواده ها و رفتارهای آسیب زننده به خانواده ها را با کمک مربیان مجرب ارائه می دهیم.

وی گفت: همچنین کلاس هایی با موضوع پیشگیری از معلولیت، نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، بیماری ها و… برگزار می شود.


photo 2019 12 06 20 54 32 خبر خاکستری


به نیازمندان کمک کنید

این دانش آموز چرداولی با اشاره به کار خداپسندانه کمک به نیازمندان گفت: خانواده های معلول و نیازمند را شناسایی می کنیم و با کمک خیرین کمک های نقدی و غیر نقدی (خوراکی، پوشاک و…) بین آنها توزیع می کنیم.

بکرنژاد یادآور شد: گاهی نیاز مردم به حدی است که سعی می کنیم با هزینه شخصی به خانواده های نیازمند کمک کنیم و این اتفاق بارها در سال می افتد.

البته ذکر این نکته ضروری است که فعالیت های این دانش آموز چردوالی به این موارد محدود نمی شود و در عرصه مجازی در خدمت جبهه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان فعالیت های زیادی دارد.

این بانو چردوالی تصریح کرد: حرکت رو به جلو و پیشرفت حد و مرزی ندارد و باید با تمام توان به سمت قله های پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی حرکت کنیم.


photo 2019 12 06 20 55 46 خبر خاکستری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید