دانش آموز باید در خصومت / خصومت متخصص باشد. بزرگترین وظیفه جامعه دانشگاهی

ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790340

غفوری بیان کرد: متخصص بودن دانش آموزان از جمله مسئولین تکمیل چرخه حکومت اسلامی و ساختن جامعه اسلامی در مسائل شناختی دشمن مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر گفوری، استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار داشت: بدون شک دشمنی یکی از موضوعات محوری در دفع تهدید و دفاع از یک ملت است. مقايسه با ساير ملل در عرصه‌هاي مختلف (سياسي، اقتصادي، فرهنگي و تمدني) پيشگام و پيشتاز بود، چنان كه پيامبر اسلام (ص) فرمودند: «اگر در ثريا اين امر رايج باشد، مردم ايران به آن خواهند رسيد» يا امام خميني (ره). (ره) در مورد ملت ایران فرمودند: «امتی که ما داریم از قوم رسول خدا در حجاز بهترند و از مردم کوفه در زمان علی بهترند». که ملت ایران در خط مقدم بوده است میدان خصومت و بصیرت است.

گفوری افزود: در عرصه طبیعی نیز انسان تا جایی که دشمن را می شناسد سعی در دفع آن داشته و موفق بوده است اما همین انسان ضربات فراوان و گاه جبران ناپذیری از دشمن ناشناخته خود متحمل شده است.

شناخت دشمن؛ بینشی برای دانش آموز

وی با بیان اینکه دشمن شناسی در همه عرصه ها یکی از موضوعات اصلی و مهمی است که به انسان بصیرت می بخشد، بیان کرد: با بصیرت می توان به خوبی از دشمنی برای رسیدن به هدف دوست، دشمن و دشمن مراقبت کرد. خود را دوست ندانید و با این بصیرت، هر چند به دشمن حمله نمی کنیم، به جای حمله به خود، مواظب هستیم که دشمن را در قلعه خودش قرار ندهیم.

استادیار دانشکده حقوق، علوم سیاسی و تاریخ با بیان اینکه قرآن کریم سه اصل مهم را در مقابله با دشمن معرفی می کند، گفت: دشمن شناسی و شناخت دفاعی دشمن، هوشیاری و قدرت یابی، تامین مدرن ترین سلاح ها و آمادگی کامل. دشمن، برخورد با دشمن، نهی از دوستی با دشمن و ناسازگاری با دشمن، مهمترین اشارات آیات وحی به مقوله دشمنی است.

دانش آموز به عنوان پدیدآورندگان مرحله دوم انقلاب باید در دشمن شناسی متخصص باشد

گفوری با بیان اینکه جوانان و دانشجویان در عرصه خصومت و بصیرت نقش اساسی داشته اند خاطرنشان کرد: جوانان و به ویژه دانشجویان سازندگان مرحله دوم انقلاب هستند و تجربه تاریخی موفق آنها در این عرصه در همه عرصه ها یک واقعیت است. کسب بصیرت و آگاهی از دشمنی برای این گروه مهم است، بنابراین نقش کلیدی دانشگاه ها در این مهم غیرقابل انکار است.

استاد دانشگاه یزد گفت: برای دانشجویانی مانند مسولان تکمیل حلقه حکومت اسلامی و ساختن جامعه اسلامی مهم است که در مشکلات شناختی دشمن متخصص باشند.

غفوری ادامه داد: انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت، قیام 15 خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حتی قیام همه مصداق هویت و دشمنی ملت ایران به ویژه در بین جوانان نیست. مردم و دانش آموزان

15 ;ر; نمونه واقعی خصومت دانشجویی موفق

استاد دانشگاه علوم سیاسی یزد گفت: یکی دیگر از مصادیق دشمنی دانشجویان حادثه 15 آذر و اعتراض دانشجویان به ورود نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا بود.

وی افزود: با تأثیر و ترس از خصومت دانشجویان در آن زمان بس است، پس از تظاهرات گسترده در 15 آذرماه، صبح روز 16 آذر، ماموران حراست برای اولین بار برای فرونشاندن فریادهای مخالفان وارد حیاط دانشگاه شدند. کلاس‌های درس «در دانشکده فنی، چند نفر از دانشجویان نسبت به حضور نیروهای امنیتی در کلاس اعتراض کردند که با حمله به دانش‌آموزان درمانده، سه نفر را کشتند.

شناخت دشمن؛ بزرگترین وظیفه جامعه دانشگاهی

گفوری دشمن شناسی را بزرگترین تعهد دانشگاهی کشور دانست و اذعان داشت: دانشگاه های ایران همواره در مبارزه با رژیم فساد و دیکتاتور پهلوی، نماد وابستگی به نظام سلطه پیشگام بوده و پیشگام بوده اند.

استاد دانشگاه علوم سیاسی یزد امروز با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی در کمین ناموس، ارزش های فرهنگی، عفاف و عفاف ما قرار گرفته است، گفت: ما در فضای مجازی کمین کرده ایم. «در واقع علم بدون خودسازی علمی است که دارای استکبار جهانی و آمریکایی است و از دانش آموز بصیرت می گیرد و لذا این مقوله دشمنی از جهات مختلف حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید دانش اندوزی کنند و در کنار هم تزکیه کنند، گفت: دشمنان تلاش می کنند هویت و ارزش های معنوی را از جوانان به ویژه دانش آموزان بگیرند و در این راستا سرمایه گذاری های زیادی توسط دشمنان انجام می شود. این است، اما شکی نیست که این جوانان در بحرانی ترین دوران حماسه شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید