دانش آموز باید مسئله محور و مخاطب محور باشد/دانشجو باید به حل مشکلات کشور بپردازد

ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790342

حجت الاسلام رضایی مسئول آموزش بسیج گفت: نباید به جزییات بپردازیم، باید مسئله محور باشیم و مخاطب خود را نیز بشناسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام احسان رضایی مسئول آموزش و پرورش بسیج دانش آموزی صبح امروز در وبینار دانش آموزی و رسانه، طلاب را فرصتی بی نظیر خواند و گفت: اوقات فراغت امروزه یکی از اوقات فراغت است. همچنین انگیزه های قوی این دوره در دوره های آینده به فراموشی سپرده خواهد شد. از سوی دیگر شور جوانی فرصتی است که دیگر تکرار نمی شود، پس دانش آموزان باید از موقعیت و فرصت خود بهترین استفاده را ببرند.

وی افزود: این امکان تعهدات شما را در عرصه جهاد چه جهاد سخت و چه جهاد نرم دو چندان می کند. به فرموده رهبر معظم انقلاب، افسران جوان جنگ نرم اگرچه فرمانده نیستند، اما زیرک هستند و با نگاه و جهت گیری فرماندهان متناسب با صحنه تصمیم می گیرند.

رئیس آموزش و پرورش بسیج با بیان اینکه طرح ها باید حکیمانه و همراه با درایت باشد، افزود: یکی از آسیب های جدی در سال های بعد از انقلاب برخی گروه های فعال، اقدام عاطفی و بی منطقی است.

وی تاکید کرد: جنگ نرم جنگی چندبعدی است که نمی توان با آن به صورت ساده مقابله کرد و به جای کنش احساسی ناشی از اقدامات سطحی باید به اقدامات اساسی و اساسی پرداخت.

رضایی بیان کرد: در این صحنه باید جواب نرمش را با چنین اقدامی داد، اما می بینیم که گاهی برخوردها خارج از این حالت است که زیبنده جامعه دانشجویی نیست. رویارویی قاطع فقط با دشمنان ما مجاز است و بقیه باید مورد مذاکره و مناقشه باشد. بنابراین عقلانیت باید برای افراد فعال در جنگ نرم اجباری باشد که البته مسئولیت های سنگینی برای آنها به همراه دارد.

این فعال فرهنگی، اقتصاد کلان را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: نباید به جزییات بپردازیم، باید مشکل محور باشیم و مخاطب خود را بشناسیم. در دانشگاه هم مخاطبان زیادی داریم و شناخت مخاطب، دغدغه ها و گره های ذهنی آن از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: افسران جوان جنگ نرم نیز در قبال خود وظایفی دارند که در صورت موفقیت می توانند در جامعه خود موثر باشند. برای تأثیرگذاری بر دیگران، ابتدا باید خود را آماده کنیم. برای آمادگی، ابتدا باید رابطه خود با خدا و رابطه خود را با خدا تنظیم کنیم.

رضایی تصریح می کند: هرکس وارد این عرصه می شود باید دین را بشناسد و شناخت کافی از اسلام انقلاب و نظام سیاسی انقلاب داشته باشد تا در گرداب و حوادث تزلزل نکند و اگر اشتباه کرد و مرتکب شد. یک اشتباه، نباید از راه راست منحرف شود. «با شک بر آن غلبه نکن.

رئیس آموزش و پرورش سازمان بسیج تاکید کرد: فردی که در محیط دانش آموزی کار می کند اگر می خواهد مشکلی را در کشور حل کند باید در آموزش و پژوهش ممتاز باشد.

وی با تاکید بر تجهیز ابزارهای روزمره برای کارهای جنگ نرم، گفت: گاهی برخی افراد تمایل به کار در دانشگاه دارند اما ابزار آن را نمی شناسند. همانطور که در جنگ سخت باید مجهز وارد شد، در عرصه جنگ نرم نیز باید به اصول و ابزار آن تسلط داشت.

رضایی افزود: گاهی شاهد کلیپ، انیمیشن یا فیلم کوتاهی معادل سخنرانی هستیم که گره گشا و گره های ذهنی می گشاید، بنابراین تسلط بر این ابزار امری ضروری است.

وی گفت: در کنار مراقبت از خود، مراقبت از محیط زیست چه در دانشگاه و چه در محیط خانواده و کار از دیگر الزامات یک فعال دانشجویی است. هر جا که کار می کنید، مسئولیت کارکنان واحد را بر عهده دارید. این مشکل قابل چشم پوشی نیست، اما متاسفانه می بینیم که دشمن اکنون در حالی که عزیزان ما در اختیار ما هستند، ذهن ما را تسخیر کرده است و باید کمک آنها را یکی از اولویت های خود در جنگ نرم بدانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید