داوری در کاهش مدال های طلای کاراته بی تاثیر نیست/ نباید تسلیم نیروهای نوظهور شویم

ساعت: 07:54
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1794839

کارشناس و مربی کاراته گفت: قطعا احتمال شکست داوران وجود دارد و در نتایج مسابقات قهرمانی آسیا بیهوده نبود.

سیامک صحرانورد کاراته کار و پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا در خصوص عملکرد تیم های ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سطح مسابقات کمی پایین بود اما کیفیت این مسابقات قابل مقایسه با دوره های قبل نیست و شاهد ظهور نیروهای جدید بوده ایم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تیم ملی امارات یا اردن که در دوره های قبل زنگ تفریح ​​ما بود در این دوره فینالیست داشت و خوب درخشید. تیم ملی عربستان نیز عملکرد استثنایی داشت. ما در المپیک 3 بازیکن داشتیم و قزاق ها 5 بازیکن داشتند.

صحرانورد درباره ظهور نیروهای جدید گفت: این تیم ها الان مجبور به کاراته ایران نیستند اما اگر شکست بخوریم یا کاری نکنیم زنگ خطری برای کشورمان خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف داوری گفت: در این مسابقات داوری در دست تیم های دیگر بود و شاهد بودیم که مسئول اجرای مسابقات در پایان کارمند قزاقستانی را در آغوش گرفت! ما در هیئت داوران ضعیف بودیم و این به ما در رده های سنی آسیب زد. احتمال برخورد در تصمیمات دادگاه قطعی است و در نتایج بی تاثیر نبوده است.

این مربی کاراته با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که تیم ملی با کسب مدال های طلای بیشتر از خود بی خود شود، خاطرنشان کرد: نظر سرمربی تیم ملی این بود که تیم باید با همین ترکیب جام جهانی به مسابقات آسیایی برود و من این را قبول ندارم. شوک داشته باشم، اما چیز خاصی نیست.

صحرانورد ادامه داد: حق جوانان اجحاف شده و اگر داوران بهتر بودند قطعا قهرمانی شیک تری داشتیم. البته حمایت در فدراسیون بسیار در دستور کار است و ما به این موضوع توجه زیادی داریم. وقت کم داشتیم وگرنه تغییراتی در ترکیب تیم ها ایجاد می شد و شاید مدال های بهتری می گرفتیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کمبود تجربه بین المللی و عدم برگزاری مسابقات نیز باعث این وضعیت شده است. در حال حاضر بازیکنان استثنایی در ترکیب اصلی داریم که برای کار در تیم ملی بزرگسالان می آیند و به زودی می درخشند.

وی در پایان گفت: ترکیب تیم ملی عالی است و نباید به این ترکیب دست بزنند. مگر اینکه بخواهند با عنصر تجربی این سیستم را تقویت کنند. مشکلات موجود در تیم های اصلی نیز برطرف و برطرف می شود تا بتوانیم در مسابقات آینده بیشتر بدرخشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید