داور: ما در دو جبهه می جنگیم، یکی با تحریم و دیگری با رقبا/ علیپور: سه خواسته دارم


ساعت: 19:26
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855197

دیدار روسای فدراسیون های ورزشی با مدیرکل شورای المپیک آسیایی

روسای فدراسیون های ورزشی امروز با حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیا دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری در نشست دبیرکل شورای المپیک آسیایی، رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های ورزشی اظهار داشت: از حضور حسین مسلمان و حیدر فرمان دو ورزش بزرگسالان آسیا و جهان تشکر می کنم. مقامات در ایران.” آنها امروز برنامه شلوغی از جمله دیدار با معاون اول رئیس جمهور، بازدید از موزه ملی ورزش، دیدار با وزیر ورزش و جوانان و دیدار با جمعی از مدیران، مربیان و نسل جوان شناگران داشتند.

وی افزود: اخیرا در تاشکند دیدارهای خوبی با مسلمانان داشتیم. آقای مسلم و فرمان! باید بگویم این عزیزانی که امروز در این جلسه حضور دارند، خط اول ورزش قهرمانی ایران و پرچمدار جوایز این کشور هستند و آقای سجادی وزیر ورزش هستند و من به داشتن این سرمایه های مالی افتخار می کنم. .

رئیس کمیته ملی المپیک کشور یادآور شد: فدراسیون های ما پتانسیل بالایی دارند و می توانند نقش بزرگی در ورزش جهان داشته باشند. کورونا در شرایط سخت بدون یک روز تعطیلی اردوها را ادامه داد و با سهمیه راهی المپیک شد. کاروان ایران با وجود همه محدودیت ها اول منطقه و چهارم آسیا شد.

وی افزود: طی دو ماه آینده کاروانی متشکل از 500 ایرانی به مسابقات قونیه در کشورهای اسلامی اعزام می شود. اردوهای لازم برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو برپا می شود و در نهایت برای المپیک پاریس آماده می شویم. ما راه زیادی را پیموده ایم اما فدراسیون های ما مصمم هستند در المپیک پاریس بدرخشند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در این نشست گفت: به مسلمانان و حیدر فرمان خوش آمد می گویم. آسیا بیش از 60 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است و تعداد زیادی کشور در آن ورزش می کنند. به عنوان یک شناگر آسیایی و پیشرو در جهان، مطمئناً با مشکلات دیپلماسی در ورزش جهان آشنا هستید. همه رؤسای فدراسیون های حاضر در این جلسه در ورزش حرفه ای هستند و صحبت از سیاست سیاسی نیست. ما حدود 40 سال است که در دو جبهه می‌جنگیم، یکی علیه تحریم‌های آمریکا و دیگری علیه رقبا، و این خیلی سخت است.

وی گفت: در بسیاری از ورزش های جهان، ما جزو بهترین های دنیا هستیم. والیبال، ووشو، کشتی، کاراته و تکواندو و… با همه مشکلات ایجاد شده توسط دشمن و تقابل سیاسی که در محافل مختلف صورت گرفت، مدال های خوبی به ارمغان آورد و علی رغم فشارها نتایج خوبی در بازی های آسیایی، المپیک و جام جهانی کسب کرد. . .

وی افزود: امیدوارم ریاست شورای المپیک آسیا را بر عهده بگیرید و از ظرفیت مدیران ورزشی ایران در آسیا و فدراسیون های بین المللی استفاده کنید و در انتخابات و کرسی های آسیایی و بین المللی و بالاتر از آنها حمایت کنید. با توجه به قدمت ایران و پیام صلح و دوستی که همیشه برای ملت ها داشته ایم، مدت زیادی است که عضو کمیته بین المللی المپیک نبوده ایم. متأسفانه در دنیای امروز سیاه نمایی و ظلم به مردم ما، شما که ایران و ظرفیت های آن را خوب می شناسید، می خواهید از آنها سوء استفاده کنید.

محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی نیز در این نشست گفت: از تلاش شورای المپیک آسیایی برای برگزاری مسابقات تشکر می کنم. ایران سابقه طولانی در ورزش دارد و بعد از چین، کره و ژاپن، ایران قدرت بعدی آسیاست. حتی در برخی زمینه ها از این سه کشور پیشی گرفته ایم. من سه درخواست دارم؛ اولین میزبان رویدادهای آسیایی است. با توجه به زیرساخت های خوبی که داریم، می خواهیم میزبان رویدادهای آسیایی باشیم و از ما حمایت کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم کسب کرسی های بین المللی است. چندی پیش برای دو المپیک ایران دبیرخانه داشتیم و فکر می کنم در زمان خودشان دبیرخانه را به خوبی اداره می کردند. همه مدیرانی که دور میز نشسته اند، قوی و تکنیکی هستند و تلاش می کنند پرچم ایران را در صحنه بین المللی به اهتزاز درآورند که مایه افتخار قاره آسیا است. از نمایندگان ایران برای کسب مقام های موثر در جهان و آسیا حمایت کنید و قول می دهم که نمایندگان خوبی باشند. سوم حمایت شورای المپیک آسیا در بحث داوری، حقوقی و انضباطی است. این پرونده ها معمولاً شامل فدراسیون های جهانی و دادگاه CAS می شود. از شورای المپیک خواهش می کنم وارد قوه قضائیه شود، چون خواهان اجرای عدالت هستیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید