دبیرکل سازمان ملل تحت فشار غرب است


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810788

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال اوکراین گفت اظهارات اخیر وی با وضعیت و اختیارات وی مطابق منشور سازمان ملل متحد سازگاری ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

لاوروف: دبیرکل سازمان ملل تحت فشار غرب است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از موضع انفعالی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.

لاوروف از این فرصت استفاده کرد و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گیر پدرسون، فرستاده سازمان ملل در سوریه، از اظهارات اخیر گوترش در مورد تنش میان اوکراین و روسیه انتقاد کرد.

به نقل از ریانووستی، وی گفت: متأسفانه دبیرکل سازمان ملل که شما نماینده او هستید، از سوی غرب تحت فشار قرار گرفته و روز گذشته چندین اظهارات در مورد آنچه در شرق اوکراین اتفاق می افتد، بیان کرد. این با موقعیت و اختیارات او مطابق با منشور ملل متحد در تضاد است.»

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سکوت گوترش در قبال نقض توافقات مینسک توسط دولت کی یف گفت: دبیرکل سازمان ملل هرگز صدای خود را درباره وضعیت اوکراین و اجرای توافقات مینسک بلند نکرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب در بیانیه ای به جدایی دونتسک و لوهانسک از اوکراین اذعان کرد. پوتین سپس به ارتش روسیه دستور داد برای صلح وارد مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین شوند. (اطلاعات بیشتر)

گوترش در واکنش به تصمیم روسیه گفت: ما خواهان حل و فصل مسالمت آمیز درگیری در شرق اوکراین بر اساس توافق مینسک هستیم. تصمیم روسیه ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین و در تضاد با منشور سازمان ملل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید