دبیر انجمن کشتیرانی کشور: بخش خصوصی چین وارد بندرعباس شد. مسائل لجستیک و محصول را دنبال می کند

دبیر انجمن کشتیرانی کشور: بخش خصوصی چین وارد بندرعباس شد.  مسائل لجستیک و محصول را دنبال می کند

مسعود پلمه، دبیر انجمن کشتیرانی کشور درباره ورود چینی ها و جزئیات سرمایه گذاری آنها به بندرعباس در پی افتتاح سرکنسولگری چین در آذرماه سال گذشته در بندرعباس و اینکه آیا اپراتور خارجی دیگری به بندرعباس اضافه خواهد شد، گفت: بنادر کشور که منجر به سرمایه گذاری قابل توجهی می شود محقق نشده و در حال اکتشاف و مذاکره هستند، در واقع هنوز سرمایه گذاری ملموسی صورت نگرفته است. البته دولت چین هیچ اقدامی در زمینه سرمایه گذاری انجام نداده است و بخش خصوصی چین وارد عمل شده و بر مسائل لجستیکی و کالایی نظارت دارد.

دبیر انجمن کشتیرانی کشور گفت: دولت چین هیچ اقدامی برای سرمایه گذاری در بندرعباس انجام نداده و بخش خصوصی این کشور وارد عمل شده و بر مسائل لجستیکی و کالایی نظارت دارد.

به گزارش «انتقاه»، مسعود پلمه درباره ورود چینی ها و جزئیات سرمایه گذاری آنها به بندرعباس پس از افتتاح سرکنسولگری چین در آذرماه گذشته در بندرعباس و اینکه آیا اپراتور خارجی دیگری به بنادر کشور اضافه می شود، گفت: گفت: هنوز اقدامی صورت گرفته است. ملموسی که منجر به سرمایه گذاری قابل توجهی می شود، اجرایی نشده است و در حال بررسی و مذاکره هستند، در واقع سرمایه گذاری ملموس هنوز اتفاق نیفتاده است. البته دولت چین هیچ اقدامی در زمینه سرمایه گذاری انجام نداده است و بخش خصوصی چین وارد عمل شده و بر مسائل لجستیکی و کالایی نظارت دارد.

وی در گفت و گو با ایلنا درباره ظرفیت همکاری های دریایی ایران و عربستان و احتمال بازگشت به توافقنامه دریایی سال 1986 با عربستان سعودی، گفت: قطعا زمانی که روابط سیاسی ایران و رویکردهای دیپلماتیک ما در مسیر عادی سازی و با متقابل است. احترام به موضوعات در صورت تعامل بین و منطقه ای، تأثیر مثبتی بر رویکرد اقتصادی و شکل گیری توافقات اقتصادی خواهد داشت.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ادامه داد: در این شرایط می توان به سابقه قبلی اشاره کرد که اصول مورد توافق را داریم اما به صراحت نمی توان گفت که می توانیم به این توافقات قبلی برگردیم. علاوه بر اینکه قراردادهای منعقد شده، قراردادهای سیاسی برای برقراری روابط دیپلماتیک است، پس از شکل گیری روابط سیاسی نیز می توان انتظار روابط اقتصادی را داشت.

پل مچ افزود: به دلیل عدم تجارت خارجی و پس از قطع روابط سیاسی با عربستان، تردد قابل توجهی نداشتیم، اگرچه روابط اقتصادی دو کشور به طور رسمی قطع نشد و البته فراز و نشیب هایی نیز داشت، اما این تجارت این رابطه توسط شناورهای کوچک حفظ شد و به نظر نمی رسد حجم تجارت خارجی کشورمان با عربستان پس از توافقات سیاسی افزایش چشمگیری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید