درآمد نجومی فرگوسن در 80 سالگی!

تقریبا یک دهه پیش، سر الکس فرگوسن، رویاپرداز فراموش نشدنی اولدترافورد پس از 26 سال حضور روی نیمکت شیاطین سرخ از دنیای مربیگری و فوتبال خداحافظی کرد. این در حالی است که طبق آخرین اطلاعات، سرمربی سابق منچستریونایتد در 80 سالگی همچنان درآمد هنگفتی دارد که رسانه های خارجی به آن پرداخته اند.

فرگوسن در سال 2013 پس از کسب 13 عنوان قهرمانی لیگ برتر و دو جام لیگ قهرمانان اروپا اعلام بازنشستگی کرد. به گزارش سان، فرگوسن 9 سال پس از گذراندن 26 سال در اولدترافورد به عنوان سفیر منچستریونایتد سالانه 2 میلیون دلار درآمد دارد. این نشریه انگلیسی همچنین گزارش داد که مجموع درآمد او حدود 235 هزار پوند در هفته است.

طبق آخرین داده های ACF Sports Advertising، فرگوسن در سال گذشته 12.2 میلیون نفر درآمد داشت و دارایی او از 17.5 میلیون به 26 میلیون در سال 2021 افزایش یافت.

پس از بازنشستگی فرگوسن، هیچ مربی نتوانست استانداردهایی را که او برای منچستریونایتد تعیین کرده بود، برآورده کند. به گفته وین رونی، مهاجم سابق شیاطین سرخ، نقش فرگوسن در یونایتد بسیار مهم است و هر مربی جدیدی را برای هدایت تیم تحت فشار قرار می دهد.

رونی دوشنبه شب به اسکای اسپورت گفت: “وقتی سر الکس بازنشسته می شود، فکر می کنم همه می دانستند که خیلی سخت خواهد بود.” دیوید مویس وارد شد و نتیجه ای حاصل نشد و از آن زمان لوئیز فن خال، ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسر و رانگنیک اضافه شدند. ما مربیان خوبی داشتیم، اما منچستریونایتد باشگاهی متفاوت از بسیاری از باشگاه‌های جهان است.

اکنون به مربی نیاز داریم که جایگاه یونایتد را بشناسد و بتواند این تیم را به خط مقدم بازگرداند. اگر هر دو سال یکبار مدیر را عوض کنید این اتفاق نمی افتد. فرگوسن پدرخوانده باشگاه بود. نه تنها برای بازیکنان، بلکه برای کادر فنی و آکادمی. او در رأس همه چیز بود. وقتی کسی را به این شکل از دست می دهید، شخص دیگری از راه می رسد و این یک تغییر بزرگ است. فرگوسن در طول 26 سال حضور خود در منچستریونایتد، سیستم استعدادیابی را متحول کرد و به آکادمی قدرتمند منچستریونایتد پیوست. اقدامات فرگوسن در آن سال ها خارج از فضای سبز بود و او می خواست باشگاه در داخل و خارج از زمین هویت بزرگی داشته باشد.

منچستریونایتد از زمان جدایی از فرگوسن بیش از 1 میلیارد میلیون هزینه کرده است و تغییری در شرایط ایجاد نشده و سقوط همچنان ادامه دارد.

فرگوسن پس از 26 سال سرانجام در سال 2013 از منچستریونایتد جدا شد و از دنیای مربیگری خداحافظی کرد. او از آن زمان با پنج مربی جایگزین شده است. ابتدا دیوید مویس هموطن دیوید اسکاتلند که کمتر از یک سال بازی کرد توسط لوئیس فن خال هدایت شد و سپس ژوزه مورینیو. نوبت اوله گونار سولسشر و رالف رانگنیک بود، اما تیم نتوانست به روزهای خوب گذشته بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید