درختان خشکسالی و تشنه مالشیخ لنده + عکس


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892697

بیش از 3000 اصله درخت لیموترش با کمبود آب و مدیریت ضعیف توزیع آب در دشت آبلش لنده در خطر خشک شدن قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ توسعه باغات یکی از چشم اندازهای 20 ساله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنده است که محصول خوبی دارند.

درختان لیموترش در مناطق ابرزگه، ایدنک، طراب و مالشیخ به درختانی مثمر تبدیل شده اند که همه ساله زمینه اشتغال و درآمد خوبی را برای شهروندان و باغداران این مناطق شهرستان لنده فراهم می کند.

اما به دلیل ضعف مدیریت آب کشاورزی در منطقه دشت آبلش، در چند ماه اخیر به ویژه در هفته های اخیر شاهد نابسامانی و نارضایتی گسترده کشاورزان و باغداران این منطقه از نحوه مدیریت آب در توزیع آب بوده ایم. .

453868 خبر خاکستری



امروز باغداران دشت مالشیخ و آبلش نیز از کمبود آب به درختان لیموترش که این روزها به آب بیشتری نیاز دارند گلایه داشتند و وقتی با باغداران وضعیت باغات آنها را مشاهده کردیم، آثار کم آبی به وضوح در این درختان مشهود بود. درختان.

453886 خبر خاکستری



بابایی محمدی یکی از باغداران مالشیخی که بیش از سه هزار اصله درخت لیمو میوه دارد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: امروز بیش از 20 روز است که درختانش آب مورد نیاز خود را نگرفتند.

وی بیان کرد: ضعف در نحوه توزیع آب توسط مسئولان شرکت آبباران باعث ایجاد مشکلات بزرگ و خطر خشک شدن درختان باغ وی شده است.

این باغدار خاکی گفت: از جهاد کشاورزی، فرمانداری، دادستانی محترم انتظار داریم به این خواسته مهم کشاورزان و باغداران دشت آبلش توجه ویژه داشته باشند و از ضرر میلیاردها تومانی کشاورزان و باغداران جلوگیری کنند.


453883 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: سالانه بیش از 100 میلیون تومان از باغ لیموترش خود فروخته است که به دلیل کم آبی امسال و عدم مدیریت صحیح در تامین و توزیع آب امسال ممکن است 10 میلیون تومان وصول نکنیم. .

محمدی گفت: این روزها اوج باردهی و آبیاری درختان لیموترش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید