درخشش دانش آموزان ایرانی در جهان/ باشگاه دانشمندان جوان برای دامن زدن به المپیادها احیا می شود


ساعت: 19:12
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1884032

وزیر آموزش و پرورش گفت: باشگاه دانشمندان جوان به محلی تبدیل می شود که المپیادهای کشوری در آنجا گرد هم می آیند و برای المپیادهای جهانی آماده می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با تلویزیون با اشاره به اینکه دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی خوش درخشیدند و اولین عنوان المپیاد جهانی زیست شناسی را که پس از 23 سال اتفاق افتاد، کسب کردند، گفت: لازم است دانش آموزان از راه دور. مناطق مرزهای کشور را طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و عناوین ملی و بین المللی را کسب کنند. در مسابقه جهانی امسال سه نفر از دانش آموزان شرکت کننده از شهرستان ها هستند.

وی افزود: نگاه دولت به سمت عدالت و آموزش است بر این اساس با هماهنگی سازمان صدا و سیما برنامه هایی را در شبکه امید برای دانش آموزان سراسر کشور پخش می کند تا دانش آموزان را برای شرکت در المپیادهای کشوری آماده کند تا دانش آموزان سراسر کشور بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند. این فرصت برای افزایش ظرفیت علمی خود است.

نوری با اشاره به فعالیت های انجام شده برای تشویق علمی دانش آموزان به شرکت در المپیادهای علمی گفت: باشگاه دانشمندان جوان مدت هاست تعطیل شده است و اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه آن را تصویب کرد و این باشگاه در نظر گرفته شده است. مکانی که در آن محل تجمع المپیادهای ملی و آماده سازی برای المپیادهای جهانی خواهد بود.

وی درباره امتیازاتی که دانش آموزان دارای رتبه المپیاد جهانی و کشوری خواهند داشت، بیان کرد: شرکت کنندگان در المپیاد جهانی می توانند بدون محدودیت در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند و رتبه های المپیاد ملی نیز در صورت کسب رتبه 85 تا 90 می توانند در دوره پذیرش شوند. درصد آخرین فرد پذیرش شده در این شهر.

دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی زیست شناسی مقام اول جهان را کسب کردند و در المپیاد ریاضی موفق شدند با 21 رتبه افزایش نسبت به سال گذشته در رتبه هشتم جهان قرار گیرند و دو مدال نقره و سه مدال برنز از فیزیک جهانی کسب کنند. المپیاد از المپیاد جهانی شیمی نیز 2 مدال طلا و 2 نقره کسب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید