درخواست اعمال باقیمانده تناسب حقوق بازنشستگان تا ژانویه

درخواست اعمال باقیمانده تناسب حقوق بازنشستگان تا ژانویه

یکی از خواسته های اصلی بازنشستگان کارگری اعمال تناسب باقی مانده از سال قبل است. بازنشستگان نسبت به سال قبل بیست و پنج درصد نسبت به سازمان نیاز دارند.

محمدزاده (بازنشسته تامین اجتماعی) با اشاره به اظهارات وزیر کار مبنی بر رفع مشکل بی پولی و تامین اعتبار، گفت: اگر واقعاً دولت قرار است 90 میلیارد تومان به سازمان پرداخت کند، اولین قدم باید این باشد. حداکثر تا پایان دی ماه مابقی توزیع متناسب مستمری بگیران را اجرا کنند

به گفته وی، علاوه بر اعمال همسان سازی متناسب از دی ماه، مابه التفاوت همسان سازی متناسب ماه های قبل از آغاز سال به مستمری بگیران پرداخت شود.

این مستمری بگیر تاکید می کند: در شرایطی که حقوق همه مستمری بگیران کشور حداقل 900 تا 1 میلیون تومان افزایش یافته، بازنشستگان سایر رده های کاری همچنان 4 ماه حقوق عقب افتاده بدهکار هستند. گام اول پرداخت این معوقات یکباره در آذرماه است و در مرحله بعد تناسب حداکثر تا دی ماه اعمال شود.

محمدزاده می افزاید: ابتدا دولت باید اعتبار تامین اجتماعی را پرداخت کند و سازمان این پول را برای بهبود معیشت بازنشستگان هزینه کند. ما همچنان از سال قبل بدهکار هستیم و به نظر می رسد اراده ای برای تحقق و تحقق آن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید