درخواست ایران از کشورهای عضو برجام، رفع تحریم هاست/ بودجه 1401 با پذیرش ادامه تحریم ها تهیه می شود.

ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789995

وزیر کشور گفت: در این دور از مذاکرات، ایران با ابتکار و جدیت دو طرح را به اعضای مذاکرات برجام ارائه کرده و آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات و رسیدن به یک نتیجه که لغو همه جانبه تحریم ها علیه ایران است، اعلام کرده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار عصرتارک، احمد واحدی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در خراسان شمالی گفت:

واحدی گفت: در این دور از مذاکرات، ایران دو طرح را به صورت بسیار نوآورانه و جدی به این کشورها ارائه کرده و آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات و رسیدن به نتیجه ای که لغو کامل تحریم ها علیه ایران است، اعلام کرده است.

وی افزود: کشورهای عضو مذاکرات برجام در حال حاضر در حال مذاکره با دولت های خود هستند.

وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: در دور اول مذاکرات، آمریکا عهدنامه را نقض کرد و کشورهای اروپایی واکنش جدی به نقض عهد از سوی آمریکا نشان ندادند. اجرای تعهدات چقدر جدی است.

وی گفت: ایران این آمادگی را دارد که اگر سایر کشورها به تعهد خود در خصوص لغو کامل تحریم ها عمل کنند، ایران نیز خود را متعهد به اجرای تعهدات خود کند.

واحدی در ادامه با تاکید بر اینکه کار ایران به آنها وابسته نیست، گفت: کشور بودجه خود را برای سال مالی 1401 آماده کرده و پیش بینی می شود تحریم ها ادامه داشته باشد.

وی گفت: حرکت اقتصادی کشور بدون توجه به تحریم ها تنظیم می شود. اگر این کار را نکنند، بازنده خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید