درخواست بازنشستگان برای تعیین سهم بیمه در بیمه تکمیلی

درخواست بازنشستگان برای تعیین سهم بیمه در بیمه تکمیلی

پیگیری‌های خبرنگاران ایلنا نشان می‌دهد علی‌رغم پیگیری‌های برخی از فعالان صنفی و نمایندگان بازنشستگان، SOS هنوز مطالبات آنها در خصوص بیمه تکمیلی و حق بیمه این سازمان را تا امروز (۱۲ آذر) نپذیرفته است.

درخواست بازنشستگان و نمایندگان آنها این است که 50 درصد اضافه حق بیمه توسط سازمان پرداخت شود و در روزهای اخیر رایزنی هایی در این راستا صورت گرفته است.

قیمت بیمه تکمیلی در قرارداد 1401 که از آذر ماه شروع شده و با همین شرکت آتی حافظ منعقد شده است، برای هر نفر 205 هزار تومان است که نسبت به قیمت 90 هزار تومانی سال قبل بسیار بالاست. سازمان تامین اجتماعی سال گذشته 45 هزار تومان از 90 هزار تومان را پرداخت کرد که دقیقا 50 درصد هزینه ها است.

اکنون مستمری بگیران می گویند سازمان باید امسال برای هر نفر 102 هزار و 500 تومان بپردازد. اگرچه با این پرداخت هزینه بیمه تکمیلی همچنان بر دوش بازنشستگان به ویژه حداقل درآمدها، معلولان و بازماندگان سنگین است.

میرهاشم موسوی امروز در تشریح برنامه هایی که در حوزه حمایت از بازنشستگان دارند، گفت: همچنان به دنبال توسعه خدمات درمانی برای جامعه بازنشستگان هستیم و برنامه ای برای پوشش بیمه تکمیلی آنها داریم که به زودی اعلام می کنیم.

مدیر اجرایی سازمان بازنشستگی یادآور شد: این موضوع در مرحله بررسی نحوه تامین تمکن مالی لازم برای اجرای آن است که در جلسه با نمایندگان کانون های بازنشستگی تکمیل می شود و خبرهای خوبی برای مستمری بگیران خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید