درخواست سالانه 1250 پرستار برای گواهی مهاجرت

درخواست سالانه 1250 پرستار برای گواهی مهاجرت

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آمار رسمی از مهاجرت پرستاران نداریم، اما طبق آمار سازمان نظام پرستاری، سالانه حدود یک میلیون و 250 هزار نفر برای داشتن وضعیت مناسب (گواهی نامه لازم برای مهاجرت) مراجعه می کنند. اگرچه همه این افراد ممکن است مهاجرت نکنند.”

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تشریح جزئیات نهایی اجرای “قانون حق الزحمه پرستاری” گفت: از ماه های آینده که مدارک توسط بیمه ها بررسی می شود، تعداد پرستاران بر اساس عملکرد آنها تعیین می شود. و هزینه خدمات

عباس عبادی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار درباره وضعیت اجرای قانون تعرفه خدمات پزشکی گفت: قانون تعرفه خدمات پزشکی سال 1385 در مجلس به تصویب رسید و قرار بود سه ماه بعد از این قانون تصویب شود. قانون تصویب شد، اما اجرای آن 15 سال طول کشید!

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با عزم دولت، اجرای این قانون آغاز شده و امسال اجرایی می شود.

پرداخت مبالغ بدهی به پرستاران در قالب ساختار نرخ

وی افزود: سه سند برای اجرای قانون نیاز بود. اولین سند مصوبه هیات وزیران درباره تعیین ارزش نسبی خدمات بود که در اردیبهشت ماه ابلاغ شد. سند دوم رسیدگی به مدارک صادره از سوی شورای عالی بیمه و سند سوم تهیه زیرساخت های HIS بیمارستان ها به گونه ای بود که خدمات درمانی در قبض بیمار و درآمد حاصل از نرخ ها و پرستاران لحاظ شود. سهم محاسبه می شود. سلسله این رویدادها از اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه سال جاری و با پیگیری های مدیریت ارشد وزارت بهداشت، اولین پرداخت تعرفه در تاریخ 25 آبان ماه به صندوق سلامت انجام شد تا بدین ترتیب. می توان آن را به دانشگاه ها داد. دانشگاه های علوم پزشکی از 25 آبان ماه لیست کارکنان را احصا کرده و مبلغی را به صورت علی الحساب به پرستاران پرداخت می کنند.

نحوه محاسبه پرداخت علی الحساب

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره نحوه محاسبه حساب پرستاران توضیح داد: میانگین حقوق سه ماه اخیر همکاران در ضریب 2.2 محاسبه می شود و این مبلغ به عنوان پاداش به پرستاران پرداخت می شود اما از ماه‌های بعد و در بازنگری در صورت انجام امور اداری توسط شرکت‌های بیمه، میزان دریافتی پرستاران بر اساس عملکرد و نرخ خدمات آنها خواهد بود.

میزان پوشش بیمه ای نرخ خدمات پرستاری

وی درباره پوشش بیمه ای تعرفه خدمات پرستاری گفت: در خدمات بیمارستانی 90 درصد هزینه های مربوط به تعرفه خدمات پرستاری توسط بیمه اصلی و 10 درصد فرانشیز توسط بیماران پرداخت می شود. در بخش سرپایی سهم بیمه پایه از حق پرستاری 70 درصد و فرانشیز پرداختی بیماران 30 درصد است.

عبادی در پاسخ به این سوال که آیا پایین بودن پوشش بیمه ای در بخش سرپایی باعث افزایش پرداخت از جیب مردم می شود؟ وی بیان کرد: تعیین نرخ خدمات پرستاری در بلندمدت باعث کاهش پرداخت از جیب مردم می شود چرا که هزینه برخی از خدمات ارائه شده توسط پرستاران قبلا بر اساس نرخ پزشکی از بیمار دریافت می شود که گرانتر است.

در هر تخت بیمارستان کمتر از یک پرستار داریم

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان مشکل کمبود نیرو در حوزه پرستاری بیان کرد: در حال حاضر به طور متوسط ​​به ازای هر تخت 0.95 پرستار داریم یعنی کمتر از یک پرستار اما بر اساس استانداردها 1 پرستار داریم. هر تخت 8 پرستار نیازمند بیمارستان

وی خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از پرستاران بازنشسته می شوند و در عین حال تعداد تخت های بیمارستانی در کشور افزایش می یابد و نیاز به پرستار افزایش می یابد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نیاز به پرستار، جذب نیرو باید تسریع شود و لازم است سایر نهادها مانند سازمان اداری و کار به وزارت بهداشت مجوزهای جدید کار بدهند. سالانه حدود 10 هزار نفر در نظام سلامت بازنشسته می شوند که از این تعداد 40 درصد پرستار هستند و می توان گفت سالانه حدود 4000 پرستار بازنشسته می شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با افزایش سن جمعیت، نیاز به خدمات بهداشتی افزایش می‌یابد. وی گفت: معضل پیری جمعیت می تواند در کمتر از 20 سال بحران جدی ایجاد کند، البته کمبود پرستار در تمام نظام های بهداشتی دنیا یک معضل مزمن است و با امکانات ایجاد شده توسط کشورهای پیشرفته، مهاجرت پرستاران در برخی کشورها رو به افزایش است که به دلیل شرایط نامناسب کار و اشتغال در کشورهاست.

درخواست سالانه 1250 پرستار برای اخذ گواهی مهاجرت

وی درباره وضعیت مهاجرت پرستاری گفت: آمار رسمی از مهاجرت پرستاری نداریم اما بر اساس اعلام سازمان نظام پرستاری سالانه حدود یک هزار و 250 هزار نفر برای خداستندینگ (گواهی نامه مورد نیاز برای مهاجرت) مراجعه می کنند که البته همه این افراد نیستند. می تواند مهاجرت کند..

آخرین اخبار استخدام و استخدام پرستاری

عبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین اخبار جذب و جذب پرستار گفت: آخرین آزمون استخدامی پرستاری در بهمن ماه سال 97 بوده و 20 هزار پرستار از این طریق جذب شده اند که البته 66 هزار بهورز نیز مشمول قانون تغییر قانون شده اند. وضعیت جانبازان حدود 30 تا 40 درصد آنها از گروه شیرخواران هستند.

به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت، جلسات متعددی در نهاد ریاست جمهوری با حضور کارکنان سازمان اداری و کارگری برای جذب پرستار برگزار شده که هنوز تصمیم نهایی اعلام نشده است. با وجود این وعده مساعد، وزارت بهداشت مجوز برگزاری آزمون ورودی در نیمه دوم سال جاری را دریافت خواهد کرد.

وی درباره آمار شهدای مدافع سلامت گفت: سوابق حدود 320 شهید مدافع سلامت بررسی شده است که تعدادی از این افراد از گروه شیردهی هستند.

نبود حداقل 350 مرکز مراقبت در منزل در کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان وضعیت مراکز مراقبت در منزل (مراکز مراقبت در منزل) گفت: بالغ بر یک هزار و 350 مجوز برای تاسیس مراکز مراقبت در منزل در کشور صادر شده است. طبق استاندارد هر 50 هزار نفر باید یک مرکز پرستاری در منزل داشته باشیم که بر اساس آن 350 مرکز کمبود داریم و حداقل باید 1700 مرکز مراقبت در منزل در کشور داشته باشیم. امیدواریم به زودی با دستورالعمل هایی که برای راه اندازی کسب و کار آسان تر می شود، به این استاندارد نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه فهرست مراکز دارای مجوز در منزل در سایت دانشگاه های علوم پزشکی قابل دسترسی است، گفت: نبود پوشش بیمه ای برای ارائه این خدمات یکی از چالش های حوزه پرستاری در منزل است و تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی بیمه تعرفه خدمات مراقبت در منزل را تعیین کرده است اما این تعرفه ها هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است. و مردم باید این خدمات را رایگان دریافت کنند. البته برخی از بیمه های تکمیلی و نیروهای مسلح برخی از خدمات درمانی در منزل را پوشش می دهند، اما اکثر افراد نمی توانند از این خدمات در قالب پوشش بیمه ای استفاده کنند. این در حالی است که ارائه خدمات پرستاری در منزل میزان بستری شدن و بازگشت بیمار به بیمارستان را کاهش می دهد و از این رو در بلندمدت منافع اقتصادی زیادی برای شرکت های بیمه دارد و باید در این بخش سرمایه گذاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید