درخواست سنای آمریکا برای تحریم های بیشتر علیه ایران به دلیل حمایت از شورش ها

در قطعنامه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از دولت جو بایدن خواسته شده تا به بهانه نقض حقوق بشر و حمایت از ناآرامی ها، تحریم های جدیدی را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کند.

در این قطعنامه از جامعه جهانی خواسته شده است که درباره نقض حقوق بشر در ایران توضیح دهد و با اعمال تحریم های بیشتر، ناقضان حقوق بشر را پاسخگو کند.

سناتورهای آمریکایی همچنین قطع اینترنت را در راستای “سرکوب اعتراضات” به عنوان مداخله مستمر در امور داخلی ایران خواندند و از بخش خصوصی آمریکا خواستند تا با دولت جو بایدن همکاری کند تا “معترضین” بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همکاری کردن

این قطعنامه دو حزبی توسط باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و سناتور جمهوری خواه مارسیا بلکبرن و 9 سناتور دیگر ارائه شد که مورد تایید قرار گرفت.

دولت بایدن از زمان آغاز حوادث داخلی در ایران، حمایت از اغتشاشات را در دستور کار خود قرار داده و از اخلال گران نظم عمومی حمایت کرده و با برگزاری جلساتی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران، اقدامات ضد ایرانی خود را تقویت کرده است. و به لیست تحریم های ضدایرانی اضافه شده به عذرخواهی از نقض حقوق بشر اضافه شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با ادعای حمایت از حق مردم ایران برای بیان خواسته های خود، نقش واشنگتن در ناآرامی های ایران را رد کرد و گفت که این ناآرامی ها ربطی به آمریکا ندارد.

ایالات متحده و متحدانش به بهانه حمایت از زنان ایرانی و شورش های 14 دسامبر در سازمان ملل، قطعنامه ای برای حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل در مورد وضعیت زنان پیشنهاد خواهند کرد.

کامالا هریس معاون بایدن پس از دیدار با یکی از فعالان به اصطلاح حقوق بشر که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حامیان افزایش تحریم ها علیه ملت ایران است، در تاریخ 11 آبان ماه همزمان با … نشست غیررسمی (فرمول آریا) و یک سازمان ضد ایرانی با توجه به تحولات اخیر در ایران، سازمان ملل در بیانیه‌ای از قصد واشنگتن برای همکاری با شرکای خود برای حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان خبر داد.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که همکاری واقعی در فضای بین‌المللی و پایبندی قاطع به اصول بی‌طرفی، بی‌طرفی و اقدام غیرانتخابی بهترین راه برای ترویج و حمایت مؤثر حقوق بشر است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای حوادث اخیر، رهبر انقلاب اسلامی بارها به این نکته اشاره کردند که دشمن از ماه ها قبل برای ایجاد هرج و مرج در کشور برنامه ریزی کرده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌های 23 خرداد امسال در حرم امام خمینی (ره) تأکید کردند: امروز مهمترین امید دشمنان برای حمله به کشور، توقف اعتراضات مردمی است. امیدشان این است که با کار روانی، با فعالیت های اینترنتی و فضای مجازی و اینها، با پول، با مزدوران، مردم را علیه نظام اسلامی و جمهوری اسلامی برگردانند. 14.03.1401

وی همچنین مردم را به بیانات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جهت دانستن نقشه اصلی دشمن در بیانات دانشگاه افسری و تربیت انتظامی امام حسن مطبی (ع) و دیدار اخیر با گروهی از دانش آموزان

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۱۵ آبان ماه سال جاری در بیانیه‌ای مشترک به دخالت رژیم آمریکا در ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخته و اعلام کردند: اسناد اطلاعاتی موجود نشان می‌دهد که سیا در همکاری با متحدان سرویس های جاسوسی و نیابتی ها قبل از شروع قیام ها، مورژه برنامه ریزی گسترده ای برای راه اندازی یک قیام سراسری در ایران برای جنایت علیه ملت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و همچنین زمینه سازی برای ایجاد قیام سراسری در ایران انجام داده بود. افزایش فشار خارجی

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات ایران و سازمان اطلاعات سپاه، بر اساس اطلاعات موجود، نقش اصلی را سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی بر عهده داشتند. (موساد) با همکاری نزدیک با سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا. ) و سرویس اطلاعات خارجی توسط اشراف بادیه نشین آل سعود و چندین کشور دیگر استفاده می شد. اطلاعات موثقی وجود دارد که برنامه ریزی و عملیاتی سازی اکثر اغتشاشات توسط سرویس موساد و با همکاری جسورترین گروه های تروریستی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید