درخواست فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای استعفای یورگن کلینزمن


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913919

فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه ای اظهارات یورگن کلینزمن را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی و استعفای وی از گروه تحقیقات فنی فیفا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پس از اظهارات سرمربی سابق تیم ملی آمریکا علیه فرهنگ مردم ایران و توهین به تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال ایران به فیفا مراجعه کرد و این اظهارات را محکوم کرد.سوگیری یورگن کلینزمن در مقابل ایران، کلینزمن را مجبور به استعفا از گروه مطالعات فنی فیفا کرد.

آقای کلینزمن، یکی از اعضای گروه مطالعات فنی فیفا، گفت که در بازی ایران و ولز، بازیکنان تیم ملی و کادر فنی “روی داور کار کردند” و “این یک تصادف نیست، این بخشی از فرهنگ آنهاست که چگونه بازی می کنند.” فدراسیون فوتبال ایران پیش از این درخواست شفاف سازی فوری از فیفا در این مورد کرده و خواستار عذرخواهی آقای کلینزمن و استعفای وی از وظایفش به عنوان عضوی از گروه مطالعات فنی فیفا شده است. اردوی تیم ملی در دوحه برای آشنایی با فرهنگ غنی ایران و ارزش های فوتبال و ورزش. به دلیل آلمانی بودن کلینزمن به او قول داده شده که برای شرم آورترین قسمت تاریخ جام جهانی یعنی رسوایی 82 محاکمه نشود. زمانی که آلمان غربی و اتریش به تساوی رسیدند و به عنوان یک بازیکن سابق به خاطر شیرجه های دراماتیک معروفش مورد قضاوت قرار نخواهند گرفت و مطمئناً به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای برای سایر مسائل سیاسی مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت. و مسائل تاریخی مربوط به کشورش. در این دیدار، از آقای کلینزمن خواسته شد تا 99 دقیقه بازی فینال ایران مقابل ولز را مرور کند، اگرچه این بازی قبلاً در سراسر جهان پخش شده است و بسیاری آن را یکی از زیباترین و عادلانه‌ترین بازی‌های تاریخ بازی می‌دانند. جام جهانی.

دیدگاهتان را بنویسید